Sponsorointi & Tapahtumat ry:n vuotuinen SPOT Awards palkitsi jälleen vuoden parhaat sponsorointi ja tapahtumatoteutukset Kulttuurikasarmilla torstaina. Gaalassa nostettiin esiin sponsorointi- ja tapahtuma-alan onnistumisia, kampanjoita, inspiroivia yhteistöitä sekä tapahtumia.
Tuomaristo valitsi jokaiseen kategoriaan finalistit ja voittajat. Myös yleisön suosikkitapahtuma ja -sponsorointi palkittiin.
Lisäksi Sponsorointi & Tapahtumat ry:n hallitusalumnit saivat valita ikimuistoisen sponsorointicasen sekä elämäntyöpalkinnolla palkittavan sponsoroinnin vaikuttajan.
Vuoden sponsorointiteko:
Vattenfall x HAVU – Aina on hyvä #pelikeli. Vuoden sponsorointiteon voittaja edustaa Suomea ensi vuoden European Sponsorship Awardseissa.
Vuoden tapahtuma:
Palloliitto, Huuhkajien loppuunmyyty perheottelu Suomi – San Marino
Paikallinen sponsorointi:
Polarhouse
Henkilösponsorointi:
Vaasan & Robin
Yhteiskunnallinen sponsorointi:
Nordea – elämänmittaiset taloustaidot
Kulttuurisponsorointi:
UFF x Ruisrock second hand -festivaalimallisto
Urheilusponsorointi:
LIDL – Teille, jotka kannustatte omianne
B2B-tapahtuma:
Yritysmaraton
B2C-tapahtuma:
Elisa Masters
Yleisöäänestyksen suosikkisponsorointi:
Perttu Hyvärinen & Manazeri Lelu Ojansivu - Komeron tuotelanseeraukset
Yleisöäänestyksen suosikkitapahtuma:
Huuhkajien perheottelu Suomi – San Marino
Vuoden sponsoroiva mainostoimisto:
Hasan & partners
Ikimuistoinen sponsorointi:
KPMG-Ateneum-sponsorointiyhteistyö 2003-2016
Sponsoroinnin vaikuttaja:
Mikko Vanni
Kunniamaininta – paras markkinointi-integraatio:
Pohjola Vakuutus
Kunniamaininta – oivaltavat taktiset ratkaisut:
Sinebrychoff
Juttua muokattu 11.3. klo 8.39: Lisätty kunniamaininnat.