Starbucks on maailman yksi ensimmäisistä brändeistä, joka vie kanta-asiakasjärjestelmänsä vahvasti Web3:een, yhtiä tiedottaa. Tarkoituksena on tarjota asiakkaille immersiivinen kahvilakokemus, jossa erilaisia etuja ansaitaan digitaalisilla leimoilla.
Starbucks Odyssey -nimisessä digitaalisessa maailmassa voi ansaita leimoja, jotka ovat yksilöllisiä NFT-teknologian ansiosta. Kanta-asiakkaat voivat kerätä eri arvoisia leimoja, joilla voi saada esimerkiksi oikeuden ostaa uusia Starbucks-tavaroita tai pääsyn virtuaaliseen kahvijuomakouluun.
Digitaalisia leimoja ansaitaan interaktiivisilla peleillä ja muilla haasteilla. Toiminta on tehty asiakkaille helpoksi, sillä asiakkaiden ei tarvitse ymmärtää mitään NFT:eistä, lohkoketjuteknologiasta tai kryptolompakosta, jota yleensä tarvitaan NFT-ostoihin. Starbucksin leimoja voi jopa ostaa luottokortilla.
Monet muutkin isot brändit ovat lähteneet mukaan Web3:een ja NFT-maailmaan, mutta useat niistä vain kokeilumielessä. Starbucks on yksi ensimmäisiä jättibrändejä, joka tarjoaa asiakkailleen kokonaisvaltaisen kanta-asiakkuusjärjestelmän Web3:ssa.
– Kun monet brändit hyppäsivät saman tien mukaan, me näimme tässä teknologiassa pitkän aikavälin potentiaalin kertaluonteisen kokeilun sijaan. Ajattelimme, kuinka tällä voisi parantaa paitsi asiakaskokemusta myös ydinliiketoimintaamme, eikä vain pitää tätä jonain sivuprojektina, Starbucksin CMO Brady Brewer kertoo tiedotteessa.