Custobar
Digitaalisuus

Suomalainen Custobar keräsi miljoonarahoituksen – ”Lisäämme entisestään panostuksia Keski-Euroopassa”

23.12.2021 13:20
Minna Lehto
Custobarin palvelun avulla kaupat voivat tarjota kuluttajille tarkkaan kohdennettua mainontaa. Rahoituskierroksen myötä yritys panostaa kasvuun erityisesti Keski-Euroopassa.

Työkalua kuluttaja-asiakasdatan hyödyntämiseen kehittävä suomalainen Custobar keräsi yli miljoonan euron rahoituksen. Rahoituskierros koostuu 570 000 euron pääomasijoituksesta ja 500 000 euron lainasta.

Johtavana sijoittajana toimi ruotsalainen Rite Ventures, joka on sijoittanut myös muihin suomalaisiin yrityksiin, kuten Verkkokauppa.comiin, Lemonsoftiin ja Puhdistamoon. Custobarin rahoituskierrokseen osallistuivat myös suomalainen Superhero Capital ja joukko yksityissijoittajia.

Custobar auttaa kauppiaita tunnistamaan asiakkaansa, keräämään asiakasdataa eri kanavista ja hyödyntämään kerättyä tietoa monipuolisesti. Yrityksen Customer Data Platform -palvelun avulla kaupat voivat tarjota tarkkaan kohdennettua markkinointia ja parempaa palvelua kuluttajille.

– Asiakasdata on edelleen hyvin alihyödynnetty resurssi, joten näemme Custobarin tuotteella merkittävää potentiaalia kuluttajamyyntiä tekevissä yrityksissä. Custobarin kasvuluvut, referenssit ja korkea asiakastyytyväisyys myös vakuuttivat meidät, Rite Venturesin perustaja ja Managing Partner Christoffer Häggblom kertoo tiedotteessa.

Custobarilla on yli sata asiakasta yli kymmenessä maassa. Suomessa asiakkaina ovat muun muassa Hesburger, Pentik, Ruohonjuuri ja Tokmanni. Custobar aloitti hiljattain yhteistyön myös Sanoma Media Finlandin kanssa. Tänä vuonna liikevaihdon arvioivaan kasvavan 50 prosenttia, eli noin 2,7 miljoonaan euroon.

– Custobarilla on jo vankka jalansija Pohjoismaissa, ja esimerkiksi Suomessa olemme markkinajohtaja B2C-liiketoiminnan markkinointiautomaatio- ja asiakasdata-alustana. Uuden rahoituksen avulla lisäämme entisestään panostuksia Keski-Euroopassa, ja tavoitteenamme onkin löytää uusia paikallisia kumppaneita ja asiakkaita erityisesti saksankielisistä maista ja Benelux-maista, kertoo Custobarin toimitusjohtaja Tatu Kuivalahti (kuvassa).

MAINOS
MAINOS
MAINOS