Rooty
Brändit

Suomalainen elintarvikebrändi Rooty sai arvostetun palkinnon Lontoossa

6.4.2022 10:40
Toni Rajamäki
Pohjolan Perunan innovaatio ja Ellun Kanojen markkinointiosaaminen on osoittautunut toimivaksi yhdistelmäksi.

Pohjolan Perunan viime vuonna lanseeraama elintarvikebrändi Rooty on saanut jälleen kansainvälistä tunnustusta. Tällä kertaa brändi palkittiin arvostetussa Transform Awards Europe -kilpailussa Lontoossa.

Rooty voitti sarjan, jossa etsittiin parasta strategisella tai luovalla työllä rakennettua uutta brändiä. Viime vuonna brändi voitti saman sarjan Pohjoismaiden Transform Awards -kilpailussa.

– Kilpailun organisaatio ehdotti Rootylle seuraavaksi Euroopan laajuista kilpailua. Ilmeisesti katsoivat, että Rooty on kansainvälisillä mittareilla riittävän kovaa kamaa. Hyvinhän siellä kävi. Mukava nähdä, että kotimaista tekoa oleva brändimme puhuttelee yli kieli- ja kulttuurirajojen, kommentoi Pohjolan Perunan markkinointijohtaja Jami Teirikari tiedotteessa.  

– Rooty on suunniteltu myös vientituotteeksi, joten sitä on hyvä mittauttaa myös kansainvälisillä areenoilla. Tuotteita kohtaan on osoitettu kiinnostusta jo useammassa maassa. Toistaiseksi Rootysta on päästy nauttimaan Suomen lisäksi Ruotsissa ja Virossa.

Rooty on uudenlainen vaihtoehto ruokien lisukkeille, kuten pikanuudelille, riisille ja vehnäpastalle. Tuotteiden taustalla on patentoitu innovaatio, jonka avulla peruna muotoillaan nauhamaiseksi nuudeliksi ja riisin kaltaiseksi hipuksi.

Brändiä on ollut rakentamassa konsulttitoimisto Ellun Kanat.

– Brändit joutuvat vastaamaan ihmisten odotuksiin tuotteiden pienemmistä hiilijalanjäljistä. Lisäksi ruoka-alalla ihmiset haluavat terveellisiä ja puhtaita raaka-aineita. Rootyn kanssa rakensimme muutoksen, joka alkoi tuotteen uudistumisesta. Rakensimme Rootylle strategian, jolla pystymme puhuttelemaan uutta nuorta ja vaativaa ihmisryhmää. Tämän jälkeen muotoilimme brändin arvoja ja ydintä kuluttajille kommunikoivan visuaalisen ilmeen, kertoo Ellun Kanojen designjohtaja Sasu Haanpää.

Lue myös: Palkitusta suomalaisbrändistä Rootysta pyritään tekemään hittituote vientimarkkinoille – markkinointijohtaja Jami Teirikari kertoo, mikä tekee uutuustuotteista täysin poikkeuksellisia

MAINOS
MAINOS