Suomalainen markkinointiyhtiö Luxid Group ostaa yhdysvaltalaisen B2B-markkinointiviestintään erikoistuneen Tricom B2B:n. Yhtiöt ovat suunnitelleet yhdistymistä jo yli vuoden ajan. Kaupan myötä Tricom B2B ottaa käyttöön Luxidin brändin.
Tricom B2B on yksi toimialansa nopeimmin kasvavista yhtiöstä ja valittu 30 parhaimman B2B-markkinointitoimiston joukkoon Yhdysvalloissa.
Tricom B2B laajentaa Luxidin viestinnän palveluita sekä vahvistaa tiedotteen mukaan yhtiön asiantuntemusta brändistrategiassa, luovassa työssä ja digitaalisessa mediassa. Lisäksi kaupan kerrotaan tukevan Luxidin ratkaisukykyä markkinointiteknologian optimoinnissa, data-analytiikassa ja tekoälypohjaisessa ennakoivassa markkinoinnissa.
Kauppa toteutetaan suomalaisen pääomasijoittaja Voland Partnersin tuella.
– Näemme pitkän aikavälin kasvupotentiaalia Yhdysvalloissa. Maa on kokemassa uuden teollistumisen aikakauden, Luxid Groupin toimitusjohtaja Pasi Voho sanoo tiedotteessa.
Luxid Groupin pääkonttori sijaitsee Suomessa. Helsingin ja Turun lisäksi yhtiöllä on toimistot Lontoossa, Austinissa Texasissa ja nyt myös Daytonissa Ohiossa.
Tuoreen yrityskaupan myötä Luxid Group työllistää 160 työntekijää. Vuonna 2024 yhtiön henkilöstö oli 60 työntekijän suuruinen.
Voho jatkaa yhtiön toimitusjohtajana jatkaa. Tricom B2B:n johtohahmot Chris Eifert ja John Buscemi jatkavat Luxidin Yhdysvaltain liiketoiminnan johtajina.
Lue myös: Luxid Groupille triplavoitto vuoden 2024 Global Social Media Awardseissa