Metaversumimaailmoja rakentava suomalainen kasvuyritys Burst on solminut yhteistyösopimuksen yhdysvaltalaisagentuuri Endeavor Groupin kanssa. Yhteistyö lisää Burstin kansainvälistä toimintaa merkittävästi ja mahdollisesti myös moninkertaistaa yhtiön kasvun, sillä Endeavor Group on valtava toimija viihteen, urheilun ja muodin saralla.
Agentuuri edustaa Bruno Marsin, Pharrell Williamsin ja Rihannan kaltaisia supertähtiä ja lisäksi omistaa oikeudet moniin maailman suurimmista tapahtumista ja brändeistä, mukaan lukien Super Bowl, NHL, NFL ja Stanley Cup.
"Tavoitteemme on olla globaalin viihdealan johtava web3-toimija."
– Tavoitteemme on olla globaalin viihdealan johtava web3-toimija. Endeavor Groupin yhteistyön myötä meillä on mahdollisuus päästä toteuttamaan virtuaalisia fanikokemuksia maailman suurimmille tähdille ja tapahtumille Burstin omalla metaversumialustalla, Burstin toimitusjohtaja, musiikki- ja finanssialalla pitkään toiminut Mikael Meklin kertoo tiedotteessa.
Burst tunnetaan parhaiten vappuna 2020 järjestetystä maailman ensimmäisestä metaversumikonsertista, jossa JVG esiintyi virtuaalisesti mallinnetun Helsingin tuomiokirkon edustalla. Yhtiö oli tuolloin vielä osa virtuaalitodellisuusratkaisuihin erikoistunutta Zoania.
Tämän jälkeen Burst on toteuttanut metaversumielämyksiä useille huippuartisteille, kuten Rita Oralle, Nightwishille, Martin Garrixille sekä viimeisimpänä edesmenneelle The Notorious B.I.G.:lle. Maailmankuulun räppärin virtuaalimaailma rakennettiin yhdessä perikunnan kanssa, ja se oli myös alku Burstin ja Endeavor Groupin yhteistyölle.
Juttua korjattu 23.5. klo 14.03 Meklinin kommentin osalta