Blue Lagoonin perustaja Sini Virtanen toinen oikealta. Kuva: Hanna Väisälä
Brändit

Suomalaisen kauneushoitolaketju Blue Lagoon Beautyn osakkaaksi viime vuonna lanseerattu bränditalo LFG

11.2.2025 9:18
Mikko Perttunen
Ketjun tavoitteena on kansainvälistyminen vuonna 2028.

Bränditalo LFG Brands on kauneuspalvelualan ketju Blue Lagoon Beautyn uusi osakas.

Vuonna 2024 Blue Lagoon sai toimintaansa mukaan sijoittajat Jenni Kynnöksen ja Tytti Tammisen. Kynnös on tuttu muun muassa Leijonan luola -ohjelmasta, ja Tytti Tamminen on vaikuttanut markkinointialalla, muun muassa Mysomen toimitusjohtajana. He myyvät nyt osuutensa LFG:lle.

Lue myös: Kotimainen kauneusketju Blue Lagoon Beauty sai Leijonan Luolasta tutun enkelisijoittajan – tavoitteena kansainvälistyminen

Vuonna 2006 perustetulla Blue Lagoon Beautylla on kymmenen toimipistettä Helsingissä, Espoossa, Turussa ja Tampereella. Konsernin liikevaihto vuonna 2024 oli noin viisi miljoonaa euroa.

MAINOS

LFG Brands perustettiin viime vuonna, ja se omistaa parturiliikeketju M Roomin sekä sokerointipalvelubrändi Poslinin. Franchise-ketju M Roomilla on 59 toimipistettä ympäri Suomen ja Poslinilla 4 Helsingissä ja Espoossa. Ketjujen yhteenlaskettu liikevaihto vuodelta 2024 on noin 13 miljoonaa euroa.

Lue myös: LFG Brands yhdistää parturiketju M Roomin ja sokerointiketju Poslinin sekä tavoittelee kansainvälistymistä

– Yhteistyö LFG Brandsin kanssa tulee mahdollistamaan mahtavia synergiaetuja ja uudenlaista teknologiaosaamista. Uskon Blue Lagoonin ja LFG:n muodostavan alalle erittäin vahvan kumppanuuden, joka tarjoaa uusille franchise-yrityksille voittavan konseptin, jolla käynnistää oma liiketoiminta kauneusalalla, Blue Lagoonin perustaja ja toimitusjohtaja Sini Virtanen kertoo tiedotteessa.

Blue Lagoonin tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu franchising-toiminnan laajentaminen ja kansainvälistyminen vuonna 2028. Organisaation tavoitteena on avata vuoden sisällä viisi uutta franchising-liikettä.

– Olemme kiinnostuneita laajentumaan erityisesti Jyväskylässä, Kuopiossa, Vaasassa, Oulussa ja Rovaniemellä sekä tietenkin vahvistamaan pääkaupunkiseudun toimintaa. Uskomme, että näillä alueilla on suuri kysyntä meidän kaltaisellemme laadukkaalle ja trendikkäälle kauneusbrändille. Myös jo olemassa olevat alan yritykset voivat uudelleenbrändäytyä Blue Lagoonin liikkeeksi ja liittyä franchise-yrittäjiemme joukkoon, Virtanen suummaa.

MAINOS