Mainos

Suomalaisen markkinointiosaamisen ongelmat ovat yksinkertaisesti ratkaistavissa - ja juuri sinun pitää kääriä hihat

15.8.2022 14:12
MarkkinointiUutiset
MarkkinointiKollektiivin yhteisön ylläpitäjien rooli on mahdollistanut syväsukelluksen suomalaiseen markkinointiyhteisöön ja markkinoinnin osaamiseen maassamme. Väitämme, että suomalaisen markkinointiyhteisön ja markkinointiosaamisen ongelmat ovat yksinkertaisesti ratkaistavissa. Ne lähtevät alan ammattilaisten sisäisten tekojen kautta.

MAINOS: MarkkinointiKollektiivi

Kulmahuoneininä saa nyt riittää ja on aika tarttua toimeen. Tässä kolme tekoa, joihin jokainen markkinoinnin ammattilainen voi ryhtyä heti:

1. Jaa osaamistasi

Osaamisen jakaminen on kaikista tärkein teko, ja jokaiselle alan toimijalle sekä yksityishenkilölle mahdollinen toteutettavaksi. Suomen kaltainen maa pärjää kansainvälisessä kilpailussa, kun ryhdymme yhteistyöhön. Jätetään esimerkiksi markkinoinnin alan toimistojen keskinäinen kyräily, ja jaetaan oppeja keskenämme - se koituu niin toimistojen kuin asiakkaidenkin kasvun hyväksi. Kun markkinoinnin alan eri toimijoiden rajat ylittävä yhteistyö  ja tiedonvälitys tulee sujuvaksi osaksi arkea, mahdollistaa se meidän kaikkien kehittymisen nopeammin ja paremmiksi.

2. Ota vastuu

Jokaisen markkinoijan tulee kantaa vastuu markkinoinnista tavalla, joka rakentaa organisaatiolle halutunlaista kasvua. Muun organisaation puutteellinen kyky ymmärtää markkinointia olkoon asia, jota jokainen markkinoija omassa työyhteisössään parantaa. Toteutetaan yhdessä alalla kulttuurin muutos hautaamalla lause “kun kukaan ei ymmärrä markkinointia” ja lopetetaan “kulmahuoneininä”. Osoitetaan markkinoinnin arvo teoilla.

3. Tavoittele tähtiä

Asetetaan markkinoinnin rima globaalille tasolle. Jätetään kotimaan tasoinen keskenämme kilpaileminen, ja mietitään yhdessä isommin. Piirinmestaruutta tavoitteleva voi päästä parhaimmillaan piirinmestariksi. Maailmanmestaruutta janoava pääsee paljon pidemmälle.

Näiden asioiden kanssa ei tarvitse jäädä yksin. MarkkinointiKollektiivi on rakentanut jo viiden vuoden ajan markkinoinnin alan ammattilaisille mahdollisuuksia inspiroitua ja oppia vertaisiltaan. Tänäkin syksynä on tiedossa paljon sisältöjä itsensä kehittämiseen ja mahdollisuuksia omien oppien jakamiseen. Tulossa on esimerkiksi  yli 20 kaikille avointa ja veloituksetonta virtuaalitilaisuutta jakamaan tietoa markkinoinnin ajankohtaisista aiheista, useita koulutuksia sekä kasvokkaiskohtaamisia kasvattamaan verkostoja.

Parhaiten MarkkinointiKollektiivin menosta pysyy kartalla tilaamalla veloituksettoman MK Uutiskirjeen (tilaa kirje tästä).

Tehdään yhdessä Suomessa maailman parasta markkinointia!

Santtu Kottila, Jami Pankakari, Sanna Valkeejärvi, Sanna-Kaisa Koivisto, Liina Roponen ja Marica Thorén - MarkkinointiKollektiivi-yhteisön ylläpitäjät ja tuottajat

MAINOS
MAINOS
MAINOS