Visit Finland
Brändit

Suomalaisen onnellisuuden salaisuus kiehtoo maailmalla – Visit Finlandin kampanja kiinnosti 150 000 hakijaa, joista vain 14 valitaan onnellisuuskurssille

9.5.2023 10:55
Mikko Perttunen
Kampanja toteutettiin yhteistyössä bränditoimisto SEK:n kanssa, ja se sai yllättävää vetoapua muun muassa Kourtney Kardashianilta.

Visit Finlandin maaliskuussa alkanut Find your inner Finn – Master in Happiness -kampanja on herättänyt valtavan kiinnostuksen maailmalla. Kampanjassa kannustettiin ulkomaisia matkailijoita hakemaan mukaan nelipäiväiselle onnellisuuskurssille Suomeen.

Lue myös: Visit Finland tuotteistaa suomalaisen onnellisuuden

Kurssille saatiin lopulta jopa 150 000 hakemusta yli 190 maasta. Yli 20 000 ihmistä toteutti hakemuksessa pyydetyn sosiaalisen median haasteen. Kesäkuussa Rantasalmella järjestettävälle nelipäiväiselle onnellisuuskurssille on kuitenkin vain 14 paikkaa.

"Kampanjan saavuttama huomio ja hakemusten määrä ylittivät kaikki odotuksemme."
MAINOS

– Kampanjan saavuttama huomio ja hakemusten määrä ylittivät kaikki odotuksemme. Suomi valittiin kuudennen kerran peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi, ja tämä ilouutinen lisäsi kierroksia entisestään. Kiinnostus Suomeen matkailukohteena on selkeästi kasvussa, kertoo Visit Finlandin markkinoinnista vastaava Heli Jimenez tiedotteessa.

Myös monet tunnetut mediat, kuten CNBC, CBS News ja Forbes ovat kirjoittaneet Suomesta ja kampanjasta, ja lehdistöosumia on kertynyt jo tuhansia. Moni media on Jimenezin mukaan myös kiinnostunut seuraamaan kurssia paikan päällä. Tavoitteena on kuitenkin rauhoittaa päivät elämykseksi osallistujille.

– Vetoapua on saatu myös yllättäviltä tahoilta. Esimerkiksi vaikuttaja Kourtney Kardashian jakoi kampanjan sisältöä omalla Instagram-tilillään 216 miljoonalle seuraajalleen, Jimenez kertoo.

MAINOS
MAINOS