Tapahtumamarkkinoinnin toteutuksia palkitseva Evento Awards järjestetään ensi viikolla Kongressi meetings & events -messuilla.
Evento Awards on tätä ennen ollut tauolla liki neljä vuotta, sillä edellisen kerran palkintoja jaettiin syksyllä 2020 pienessä hybriditapahtumassa. Tapahtuma-ala ja tapahtumamarkkinointi on elänyt myöhemmin nousukautta, vaikka hankala yleinen taloustilanne vaikuttaa toki myös tapahtumamarkkinoinnin investointeihin.
– Nosteen seurauksena myös Evento Awards on uudelleenlanseerattu, uudella ilmeellä ja monilla uusilla sarjoilla. Kilpailu on saanut alan toimijoilta erinomaisen vastaanoton. Siitä todistaa muun muassa runsaslukuinen kilpailutöiden määrä, vaikka kilpailutöiden ilmoittaminen on ollut ensi kertaa maksullista, tapahtuman tuottaja Kai Lintinen kertoo.
Esiraati seuloi ehdokkaista parhaat, ja tuomaristo valitsee finalistien joukosta voittajat. Kaksi sarjaa ratkaistaan yleisöäänestyksellä.
Kaikkiaan palkintokategorioita on kolmetoista. Esimerkiksi parhaan promootion tai lanseerauksen tittelistä kilpailevat Køfkøf-sukkabrändin lanseeraus, Muru Babyn vauvojen ravintola ja Pikku-Finlandian lanseeraus.
Pikku-Finlandia on myös ehdolla parhaana tapahtumapaikkana yhdessä Järvenpään Aino-areenan, Olympiastadionin, Jyväskylän Paviljongin, Scandic Helsinki Hubin ja Hämeenlinnan Verkatehtaan kanssa.
Parhaan maksullisen kuluttajatapahtuman kategoriassa ovat ehdolla Helsingin Kirjamessut 2023, Huuhkajien perheottelu Suomi–San Marino ja Salpausselän kisat 100 vuotta. Maksuttomien kuluttajatapahtumien kategoriassa puolestaan Musiikkitalon vapaapäivä 2023, Talk Helsinki -keskustelufestivaali ja Valtakunnallinen työvoimakoulutusviikko
Katso kaikki ehdokkaat täältä.