Suomen aikaa sunnuntain ja maanantain 11.–12.2. välisenä yönä pelattava amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan loppuottelu Super Bowl on yksi maailman seuratuimmista yksittäisistä urheilutapahtumista, ja sillä on valtava merkitys myös markkinoinnin näkökulmasta. Jopa tapahtuman mainoksiin kohdistuu niin valtavasti odotuksia, että niistäkin annetaan kuluttajille maistiaisia jo ennen varsinaista ottelua.
AdAge kertoo verkkosivuillaan, että tänä vuonna mainosten ennakkomateriaalia alettiin näyttää jopa tavallista aiemmin. Vihjailut alkoivat jo joulukuussa. Osa mainostajista on myös julkaissut jo koko Super Bowl -mainoksensa.
Alla pieni kooste tämän vuoden Super Bowl -mainoksista ja -mainosmaistiaisista.
Pepsi
General Motors ja Netflix
Booking.com
Uber
Pringles
Paramount+
Itse ottelussa kohtaavat Philadelphia Eagles ja Kansa City Chiefs.
Muokattu 6.2. klo 23.45: Super Bowlin ajankohtaa täsmennetty.