Suomessa perustettu tapahtumamarkkinoinnin konserni, Tapauksen emoyhtiönä tunnettu Liwlig Group on lisännyt toimistoportfolioonsa ison norjalaistoimijan, 6.Sansin. Liwlig hankki 6. Sansin koko osakekannan.
6.Sans koostuu useista eri yhtiöistä, ja koko toimistoryhmittymän tämän vuoden liikevaihto on noin kahdeksan miljoonaa euroa. 6.Sansin suurimpien asiakkaiden joukossa ovat muun muassa Handelsbanken, Telia ja Carlsberg Ringnes.
Liwligin mukaan 6.Sans on Norjan yksi menestyneimmistä ja palkituimmista tapahtuma- ja brändikokemustoimistoista.
– Olen vaikuttunut 6.Sansin perustajien intohimosta sekä yrityksen pitkästä historiasta. Yrityskaupan myötä pystymme palvelemaan asiakkaitamme Pohjoismaissa entistäkin paremmin ja tarjoamaan kiinnostavia uramahdollisuuksia yli 200 työntekijällemme. Halusimme löytää Norjan parhaan brändikokemustoimiston, ja uskon, että löysimme sen 6.Sansista. Minulla on etuoikeus toivottaa 6.Sans tervetulleeksi Liwlig Groupiin! Iloitsee Liwligin toimitusjohtaja Timo Aalto tiedotteessa.
– Olemme 20 vuoden aikana rakentaneet 6.Sansista Norjan johtavaa brändikokemustoimistoa, nyt olemme uskomattoman iloisia ja ylpeitä voidessamme aloittaa tämän uuden matkan upeiden työntekijöiden ja asiakkaiden kanssa Liwlig Groupissa, sanovat 6.Sansin perustajat Tron Mathisen ja Per Morten Bergh.
Liwlig on koostunut tähän mennessä Suomen ja Ruotsin johtavista tapahtumatoimistoista, Tapauksesta ja Eventyr Nine Yards Ab:sta. Yrityskaupan myötä konserni työllistää yli 220 henkilöä Suomessa, Ruotsissa, USA:ssa ja Norjassa, ja sen pro forma -liikevaihto on noin 70 miljoonaa euroa vuonna 2022.
Lue myös:
Tapaus teki harvinaisen päätöksen ja avasi toimiston New Yorkiin