Markkinoinnin asiantuntijaorganisaatio Warc julkisti Cannes Lions -festivaalien yhteydessä maineikkaan WARC Awards for Effectiveness -kilpailun voittajatyöt. Warc palkitsi parhaat kuudessa eri sarjassa.
Markkinoinnin tehokkuutta mittaavassa kilpailussa Eurooppaan tuli kaksi Grand Prix’tä, joista toinen meni tanskalaisbrändi Maerskille. Logistiikka-alan yhtiön kampanja voitti B2B-sarjan. Luovana toimistona toimi Havas Business London.
Eurooppalaisista pääpalkinnon voitti myös saksalainen Deutsche Bahn, joka vei sarjan Instant Impact. Luovana toimistona oli Ogilvy Frankfurt.
Customer Experience -sarjan voitti panimojätti AB InBev, joka on palkittu tänä vuonna vuoden luovimpana markkinoijana. Effectiviness-pysti tuli Courtside-kampanjalla, jonka taustalla oli FCB New York.
Spark ja luova toimisto Colenso BBDO Auckland voittivat Sustained Growth -sarjan, Procter & Gamble ja MediaCom Singapore Brand Purpose -sarjan ja The J.M. Smucker Company ja Publicis New York Collaboration & Culture -sarjan.
Kaikki palkitut ja shortlistalle yltäneet työt löytyvät täältä.