MAINOS: Toneco
Hyvä asiakaskokemus on monen asian summa. Brändin viestintä, sisustus ja asiakaspalvelu muodostavat yhdessä pohjan asiakaskokemukselle. On kuitenkin hyvin yksilöllistä mihin kiinnitämme huomiota asioidessamme erilaisissa toimitiloissa.
Voimme esimerkiksi välttää katseellamme alennuskylttejä tai olla kohtaamatta henkilökunnan katsetta astuessamme sisään liiketilaan. Mutta kaikkia aisteja emme kuitenkaan voi sulkea pois. Jos tilassa soi musiikki, vaikuttaa se meihin – halusimme sitä tai emme. Siksi yritykset, jotka käyttävät strategisesti musiikkia osana liiketoimintaansa muistetaan muita huomattavasti paremmin.
Brändinmukaisella taustamusiikilla voidaan sitoa yrityksen viestintä, toimipaikan sisustus, sekä asiakkaan ja henkilökunnan jakama hetki yhdeksi kokemukseksi. Oikeanlainen musiikki tekee asiakastilasta helposti lähestyttävän ja tukee asiakaskokemuksesta syntyvää tunnetta. Oikeanlainen tunne taas vaikuttaa positiivisesti ostohalukkuuteen sekä ostopäätöksiin. Lisäksi asiakkaan jo poistuttua liiketilasta se vaikuttaa myös muistettavuuteen ja suositteluhalukkuuteen.
Ammattilaisen suunnittelema taustamusiikki vaikuttaa viihtyvyyteen ja asiakaskokemukseen, mutta se on myös tärkeä osa yrityksestä syntyvää mielikuvaa. Silti monilta yrityksiltä puuttuu näkemys siitä miltä brändi kuulostaa, vaikka brändäyksen muihin osa-alueisiin onkin panostettu ajatuksella, aikaa ja rahaa säästämättä.
Entäpä sitten toimistotilat tai työpaikkojen yleiset tilat? Vaikka brändinmukaista taustamusiikkia käytetäänkin myymälöissä ja liiketiloissa strategisesti jo kohtuullisen paljon, on se toimistoissa ja muissa työtiloissa lähes olematonta. Ammattilaisen suunnitteleman taustamusiikin edut jäävät hyödyntämättä lähes poikkeuksetta. Oikein toteutettuna musiikilla voidaan vaikuttaa yleiseen viihtyvyyteen lisäten henkilökunnan luovuutta, tyytyväisyyttä ja työtehoa. Lisäksi työhyvinvointia voidaan tehostaa hyödyntämällä musiikin positiivisia terveysvaikutuksia (oikeanlainen musiikki mm. lievittää stressiä). Brändinmukaista musiikkia hyödyntämällä työnantaja voi tarjota työntekijöilleen viihtyisämmän miljöön ja muokata sen avulla työntekijöiden kuvaa siitä, minkälaisia arvoja ja tunteita yritys edustaa.
Taustamusiikki on tunnelmanluojana ylivertainen, kun sisältö toteutetaan harkiten ja perustellusti. Musiikkia vahvemman muistijäljen jättää ainoastaan tuoksu, sen ollessa vahvin muistiin ja tunteeseen sidottu aisti. Siksi tuoksumarkkinoinnin voima yhdistettynä brändinmukaiseen taustamusiikkiin on liiketoiminnassa kiistatonta. Usein tuoksumarkkinoinnilla täydennetäänkin musiikin avulla luotavaa myymälä- ja toimitilakokemusta hienovaraisesti ja tehokkaasti. Lisänä aistipalettiin voidaan myös tuoda infonäytöt ja liikkuva kuva (digital signage), sekä äänimainonta kokonaisvaltaista kokemusta täydentämään.
Toneco ja Audience First auttavat yrityksiä luomaan brändin ääni-identiteetin ja kokonaisvaltaisen toimitilakokemuksen taustamusiikin, äänibrändäyksen, tuoksun ja kuvan avulla. Avullamme yrityksesi matka kohti viihtyisämpiä, uniikkeja ja elämyksellisiä asiakasympäristöjä sekä toimistotiloja voi alkaa jo huomenna! Löydät tuotevalikoimastamme kaiken ääneen ja kuvaan liittyen. Kauttamme on saatavilla ääni- & musiikkibändäyksen lisäksi mm.:
www.audience.fi / info@audience.fi / 09 2766 820
www.toneco.fi / info@toneco.fi / 050 4644 218