TBWA\Helsinki palkittiin torstaina Bio Rexissä Regi Research & Strategin järjestämässä Vuoden Toimisto -gaalassa Suomen parhaana isona mainostoimistona. Näin ollen toimiston voittoputki on kestänyt jo neljä vuotta.
TBWA oli finaalissa Hasan & Partnersin ja Bob the Robotin kanssa. Tutkimuksessa tehtiin ensimmäistä kertaa selvitys siitä, millä toimistolla on paras imago, ja tuon pystin vei puolestaan Bob the Robot ennen TBWA:ta ja Ellun Kanoja.
Lue lisää: Vuoden Toimisto -tutkimus selvitti imagoltaan parhaat suomalaistoimistot
TBWA:n lisäksi myös monet muut torstaina palkitut toimistot ovat juhlineet viime vuosina. Kuulas Helsinki, Berry Creative, Folk Finland, Grapevine, Initiative ja Pulp Agency voittivat palkinnot myös viime vuonna.
Tänä vuonna imagoselvityksen lisäksi kilpailussa oli kaksi uutta sarjaa, Digitoimistot sekä Sisältömarkkinointi ja some. Parhaan digitoimiston titteli jaettiin Grapevinen ja OSG Agencyn välillä. Aller Ideas voitti Sisältömarkkinointi ja some -sarjan.
Vuoden Toimisto -tutkimuksessa selvitetään asiakkaiden mielipiteitä toimistoista, ja siksi Vuoden Toimisto -pystit ovat äärimmäisen arvostettuja ja haluttuja.
Regi järjesti tutkimuksen Suomessa nyt kuudetta kertaa.
Agency Image: Bob the Robot
Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot: Kuulas Helsinki
Brändi ja design-toimistot: Berry Creative
Digitoimistot: Grapevine ja OSG Agency Oy (jaettu)
Mainostoimistot (myyntikate yli 5 miljoonaa euroa): TBWA\Helsinki
Mainostoimistot (myyntikate 2–5 miljoonaa euroa): Folk Finland
Mainostoimistot (myyntikate 1–2 miljoonaa euroa): Karpalo Group
Mainostoimistot (myyntikate 500 t – 1 miljoonaa euro)a: 20/20 Helsinki
Markkinointiteknologiatoimistot: Oikio Digital Performance Agency
Mediatoimistot (myyntikate 500t–2 miljoonaa euroa): NØRR3
Mediatoimistot (myyntikate yli 2 miljoonaa euroa): Initiative
Sisältömarkkinointi- ja Some toimistot: Aller Ideas
Tapahtumatoimistot: Pulp Agency
Viestintätoimistot: OSG Viestintä