Euroopan parasta markkinointia palkitsevan Eurobestin shortlistalle valittiin kaksi suomalaistyötä, joiden molempien takana on TBWA\Helsinki. Toimisto sai yhteensä kolme “shorttia”.
Ensimmäiset finalistit kerrottiin jo marraskuun alkupuolella, ja tuolloin selvisi, että TBWA:n ja Fortumin Viren Chair -työ on mukana Innovation-sarjan finaalissa. Eilen julkistettiin loput shortlistalle päässeet työt.
Viren Chair sai myös toisen finaalipaikan, kun se valittiin Brand Experience & Activation -sarjan Cultural Insight -kategoriaan. Työssä TBWA kehitti Fortumille Fortum Circo -muovista valmistetun tuolin, jolla on kyky palautua aina pystyyn. Nimi tulee olympiavoittaja Lasse Vireniltä, joka kaatui vuoden 1972 olympialaisten 10 000 metrin juoksun finaalissa mutta ylsi silti voittoon maailmanennätysajalla.
Circo-muovia on käytetty aiemmin kansainvälistä huomiota keränneessä Fortum Vipussa, jonka taustalla oli niin ikään TBWA.
TBWA:n kolmas “shortti” tuli Lahti-yhteistyöllä. Ympäristöteemainen markkinointikokonaisuus pääsi finaaliin Brand Experience & Activation -sarjan Use of Ambient Media: Large Scale -kategoriassa.