Kalatuotebrändi Hyvä Apaja on käynnistänyt kattavan maanlaajuisen kampanjan, jolla ahvenanmaalaistaustainen yritys lanseeraa uuden valmisaterioiden tuoteperheen.
Kampanjan kasvoina on kaupunkilaiskalastaja Johan, joka kertoo vinkkejä syöntiajoista parhaisiin kalapaikkoihin. Vinkit ovat toki valmisruokaorientoituneita.
Johan on kuitenkin AI-avatar. Kampanjan materiaaleja on tuotettu paljon kloonatun hahmon ja sen äänen avulla. Kampanjan tuotantokumppani on Toastr AI.
– Kun Nord DDB:ltä esiteltiin kriteerit täyttävää AI-pohjaista ideaa, joka oli lisäksi helposti lähestyttävä, idearikas ja vastuullisella toteutuksella, innostuimme heti. Hyvä Apajalla on nyt myös markkinointiviestinnän konsepti, joka tukee tavoitettamme, Hyvä Apajan taustayritys PNM-Chipstersin markkinointijohtaja Riina Hagman iloitsee tiedotteessa.
Kampanja on samalla alku Hyvä Apajan uuden brändin rakentamiselle. Vuosi sitten Hyvä Apaja teki brändiuudistuksen, ja tuore kampanja on jatkoa näille toimenpiteille.
– Tällaista hahmoa kun lähdetään luomaan, on aina tiimillä päät täynnä ideoita, mitä kaikkea hahmon kanssa voisikaan tehdä. Usein kuitenkin resurssit, aika ja kustannukset voivat koitua esteeksi hahmon syventämisen kanssa, kun mahdollisuutta luoda uutta materiaalia on harvemmin tarvittavassa mittakaavassa. Tähän tarpeeseen AI tuli todella tarpeen, vapauttaen luovuuden ja mahdollistaen nopeat liikkeet, Nord DDB Helsingin luova johtaja Kalle Wallin toteaa.