Keskimääräinen Tiktokin käyttäjä vietti viime vuonna sovelluksessa 23,5 tuntia kuukaudessa, eli enemmän kuin mitään muuta sosiaalisen median sovellusta, kertoo Atlas VPN:n raportti. Tiedot perustuvat Meltwaterin ja We Are Socialin dataan. Käyttöaika kasvoi vuoden takaiseen nähden lähes neljällä tunnilla.
Kyseessä on nyt ensimmäinen kerta, kun Tiktok nousee ohi Youtuben, jota käytettiin keskimäärin 23,1 tuntia kuukaudessa. Listaykköseksi nousseen kiinalaisen sosiaalisen median jättiläisen taakse jäivät tietysti myös Metan sovellukset Facebook, Whatsapp ja Instagram. Facebookissa keskimääräinen käyttäjä viihtyy kuukaudessa lähes 20 tuntia, Whatsappissa 17,3 tuntia ja Instagramissa 12 tuntia.
Monia huolestuttaa sovelluksen yksityisyydensuoja.
Vaikka Tiktokin suosio kasvaa edelleen, monia huolestuttaa sovelluksen yksityisyydensuoja. Tietoja nimittäin pelätään päätyvän sovelluksen kautta Kiinan hallinnon käsiin.
Kaiken kaikkiaan ihmiset käyttävät raportin mukaan 38 prosenttia verkossa viettämästään ajasta sosiaalisessa mediassa.