Media-alan tuotantoyhtiö Tonto Helsingin toimitusjohtajaksi on nimitetty Juho Toivonen (kuvassa oikealla), yritys tiedottaa.
Toivonen astui Juhana Salmisen (vasemmalla) saappaisiin. Salminen oli Tonton toimitusjohtajana yrityksen perustamisesta eli vuodesta 2018 lähtien. Viimeisimmän tilikauden liikevaihto oli 1,4 miljoonaa euroa.
– Lupaavasta yrityksen alkutaipaleesta kiitos kuuluu koko tiimille. Ihanaa, että Tonton laadukasta markkinointiviestintää ja tuotantoa yhdistävä strategia saa nyt jakoa. Tämä yhdessä tontojen omaleimaisen positiivisen asenteen kanssa tulee jatkossakin herättämään lämmintä värähtelyä asiakkaissamme, Salminen kertoo tiedotteessa.
Uusi toimitusjohtaja Toivonen on Tonton perustajajäsen ja osakas. Hän on aiemmin työskennellyt muun muassa viestintätoimisto Kaiulla palvelukehityksessä, tiiminvetäjänä, johtoryhmässä sekä asiakastyössä kotimaisissa ja kansainvälisissä asiakkuuksissa.
– Olemme kasvaneet ja pystyneet kehittämään tuotantopalvelumalliamme asetettujen tavoitteiden mukaisesti. Tuleva vuosi on hallitun uuden luomisen vuosi. Uskon, että suunniteltu seuraava kehitysvaihe vastaa erittäin hyvin asiakkaidemme sekä markkinoiden toiveisiin monipuolisesta tuotanto- ja markkinointiviestinnän osaamisen yhdistelmästä, Toivonen sanoo.
Tonto on tehnyt mainoksia monille suomalaisilla huippubrändeille ja voittanut töillään myös palkintoja. Kiinteistömaailmalle yhdessä Motleyn kanssa tehty mainos voitti vuonna 2021 Voitto-mainoselokuvakilpailun pääpystin. Tunnettuihin töihin kuuluu myös Keskolle Parceron kanssa tehty Opiskelijan K-Plussa -kampanja, joka nousi ensimmäisenä pohjoismaisena kampanjana TikTokin inspiraatiosivulle.