Hansakortteli valjasti markkinointiviestinnän keulakuviksi ammattimallien sijaan omat asiakkaansa. Kuva: Hansakortteli
Brändit

Turun suurin kauppakeskus uudistaa brändinsä yhdessä Avidlyn kanssa

19.3.2025 10:24
Mikko Perttunen
Markkinointipäällikkö: ”Hansakortteli nähdään erityisesti kaupunkivaikuttajana”

Turkulainen kauppakeskus Hansakortteli kertoo uudistavansa brändikonseptiaan, visuaalista ilmettään ja viestintäänsä. Uudistuksen pohjana on hyödynnetty muun muassa Turun keskustavisiota ja laajoja asiakastutkimuksia.

Kauppakeskuksen brändistrategia ja -konsepti uudistuvat kevään aikana kokonaisvaltaisesti. Ainoastaan Hansakorttelin logo säilyy tuttuna, kaikki muu visuaalinen ilme ja viestintä keskittyvät jatkossa uuden Kaikkien aikojen Hansa -konseptin ympärille.

Uusi brändistrategia on toteutettu yhdessä markkinointitoimisto Avidlyn Turun toimiston kanssa, ja työhön osallistutettiin laajasti eri sidosryhmiä, kuten vuokralaisia, työntekijöitä sekä nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaita.

"Tämän oivalluksen pohjalta syntyi brändilupauksemme ydin."
MAINOS

– Datan pohjalta havaitsimme, että Hansakortteli nähdään erityisesti kaupunkivaikuttajana, joka luo Turun keskustalle ainutlaatuista veto- ja pitovoimaa. Meillä on tutkitusti tärkeä asema ja rooli koko kaupungin ja erityisesti ydinkeskustan menestyksekkäässä kehittämisessä. Tämän oivalluksen pohjalta syntyi brändilupauksemme ydin, että luomme kaikkien aikojen kaupunkielämää, Hansakorttelin markkinointipäällikkö Mirva Järvinen kertoo tiedotteessa.

Hansakorttelin uudessa brändi-ilmeessä korostetaan paikallisuutta, sillä kaikki kuvat on kuvattu Hansakorttelin omissa tiloissa. Markkinointiviestinnän keulakuviksi Hansakortteli valjasti ammattimallien sijaan omat asiakkaansa.

– Meillä oli kyllä kaikkien aikojen rekrytointitapahtuma, kun pyysimme asiakkaitamme osallistumaan koekuvauksiin. Tapahtuman suosio ylitti odotuksemme ja oli upeaa huomata, kuinka moni halusi Hansan malliksi, Järvinen toteaa.

Kaikkien aikojen Hansa -konsepti näkyy muun muassa kaupunkielämään keskittyvän Hansan juhlaviikolla huhtikuun alussa.

Hansakorttelin vuosittainen kävijämäärä on noin 10,9 miljoonaa. Hansakorttelissa toimii lähes 140 yritystä, joissa työskentelee noin 1600 henkilöä.

MAINOS