Twitter on julkistanut vuoden 2021 parhaat brändisisällöt ja -kampanjat. Best of Tweets 2021 -maininnat nostavat esiin brändejä, jotka koskettivat ja puhututtivat. Osa saavutuksista on Twitterin valikoimia, osa taas perustuu esimerkiksi käyttäjien tykkäyksiin.
Twitter on valinnut McDonald’sin voittajaksi kategoriassa paras brändin läsnäolo. Pikaruokaketju on pysytellyt keskustelun eturintamassa tekemällä lukuisia kampanjoita julkkisten kanssa ja käynnistämällä oman kanta-asiakasohjelmansa.
– McDonald’s rikkoi rajoja ja kehitti persoonaansa puhutellakseen Amerikan historian monimuotoisinta ja suurinta sukupolvea, Twitterin sivuilla kerrotaan.
Käytetyin brändin avainsana oli #NintendoSwitch, mutta vuoden mainituimmaksi brändiksi nousi Disney+. Tilausvideopalvelu muun muassa julkaisi alkuvuodesta Star-palvelun, joka toi palveluun Disneyn tytäryhtiöiden sisältöä.
– Toisesta haastavasta vuodesta huolimatta Disney+ toi taikuutta ja ihmeitä koteihimme ja Twitteriin silloin, kun sitä eniten tarvitsimme, ja nousi nopeasti kärkeen eniten mainittuna brändinä.
Luovimpana kampanjana Twitter mainitsee keksibrändi Oreon #OREOscope-kampanjan. Kampanjassa käyttäjä sai oman personoidun Oreo-horoskooppinsa tykkäämällä yrityksen julkaisusta.
Parhaana kampanjan lanseerauksena taas mainitaan Fordin menestynyt F150 Lightning -lava-auton kampanja. Suosituin brändijulkaisu on Nick Jr. -lastenkanavan nostalginen twiitti. Paras tärkeään hetkeen liittyvä kampanja taas on Mountain Dewin Major Melon -juoma, jota mainostettiin näyttävästi Super Bowlin aikaan.
Lue myös: Mitkä ovat olleet tämän vuoden suosituimmat YouTube-videot Suomessa? Katso tästä top 10 -lista