Dylan Gillis / Unsplash
Myynti

Uudessa ECom Summit & Awards -tapahtumassa palkitaan suomalaisia verkkokaupan onnistujia

28.2.2024 10:00
Mikko Perttunen
Tapahtumasta suunnitellaan jokavuotista. Toukokuussa palkitaan yrityksiä ja yksilöitä 15 eri kategoriassa.

Toukokuussa järjestetään ensimmäistä kertaa vuotuiseksi tapahtumaksi suunniteltu ECom Summit & Awards, jossa palkitaan suomalaisia verkkokaupan toimijoita.

Kyseessä on digitaalisen kaupan tapahtuma, joka koostuu päivällä pidettävästä seminaarista ja illan palkintogaalasta. Tapahtuman tavoitteena on tuoda yhteen verkkokaupan toimijoita eri puolilta Suomea ja antaa tunnustusta onnistumisista.

Palkintogaalassa on noin 15 eri kategoriaa sekä yrityksille että yksilöille, mukaan lukien Vuoden kasvaja, Vuoden kansainvälistyjä ja Vuoden palveluntarjoaja sekä salaperäinen Taistelijan malja. Illan kruunaa Vuoden verkkokaupan palkinto. Palkintojen saajat valitsee asiantuntijaraati, mutta suuri yleisö voi osallistua nimeämällä ehdokkaita.

– Kauppa siirtyy yhä enemmän verkkoon, mikä luo sekä uudenlaisia haasteita että mahdollisuuksia kaupoille pienyrityksistä suuriin bränditaloihin. Me haluamme antaa sekä tukea että tunnustusta alan toimijoille Suomessa. Nostamalla ECom Summit & Awards -tapahtumassa esiin menestystarinoita osoitamme arvostusta onnistumisten eteen tehtyä työtä kohtaan ja tarjoamme samalla inspiraation lähteitä muille verkkokaupoille, tapahtuman järjestävän Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola kertoo tiedotteessa.

Seminaarin puhujien joukossa on edustajia tunnetuilta brändeiltä ja verkkokaupoilta, muun muassa Ikealta, Shopifylta, Zalandolta, Ouralta sekä Boozt.comilta.

– Suomi on yksi maailman digitalisoituneimpia maita, mutta silti Pohjoismaista vähiten kehittynyt verkkokaupan markkina. Tästä syystä markkinapotentiaali Suomessa on merkittävä, Booztin Suomen maajohtaja Inka Wirman sanoo tiedotteessa.

ECom Summit & Awards -tapahtuman järjestäjä, 2023 perustettu Digital Commerce Finland, on vertaisyhteisö, joka koostuu verkkokaupoista, kaupan alan pk-yrityksistä, palveluntarjoajista, digitaalisesta kaupasta kiinnostuneista sekä siihen vaikuttavista tahoista. Yhteisön perustajajäseniä ovat Kaupan liitto, Suomalaisen työn liitto, Posti, Sanoma, Keskisuomalainen ja Paytrail.

Digital Commerce Finlandilla on jo yli 2000 jäsentä, joihin lukeutuu sekä verkkokauppiaita että niille palveluja tuottavia yrityksiä ja muita verkkokaupasta kiinnostuneita sidosryhmiä.

MAINOS
MAINOS
MAINOS