Ville Nikunen. Kuva: Bongobongo oy
Toimistot

Uusi johtaja soittamaan Bongobongon strategisen kehitystyön rumpuja

17.4.2024 13:29
Mikko Perttunen
Tavoitteena on muun muassa kehittää yrityksen kykyä palvella Suomeen rantautuvien kansainvälisten tuotantojen tarpeita.

Luovia teknisiä tuotantopalveluja elokuva-, tv- ja mainostuotantoyhtiöille tarjoava Bongobongo oy vahvistaa rivejään Ville Nikusella, joka tulee yritykseen johtamaan strategista kehitystyötä.

Nikunen on aiemmin toiminut videotuotantoyhtiö Visual Worksin toimitusjohtajana ja viimeiset kolme vuotta Raute oyj:lla markkinoinnin projektipäällikkönä.

– Olen äärimmäisen innostunut mahdollisuudesta palata toimialalle, jota kohtaan tunnen aitoa intohimoa. Haastavasta ekonomisesta tilanteesta huolimatta uskon vahvasti, että nyt on oikea hetki kehittää toimintaa rohkeasti ja sitä myöten luoda prosesseja ja toimintatapoja, joilla vastataan huomisen asiakastarpeisiin, Nikunen kertoo tiedotteessa.

Nikusen rekrytoinnin tavoitteena on parantaa yrityksen kilpailukykyä, selkeyttää sisäisiä prosesseja sekä kehittää kykyä palvella Suomeen rantautuvien kansainvälisten tuotantojen teknisiä tarpeita.

– Ville on toiminut meillä ulkopuolisena neuvonantajana useamman vuoden ajan. Olemme jo pitkään keskustelleet yhteistyömme syventämisestä ja nyt saatiin palaset loksahtamaan paikoilleen. Uskon, että strateginen kehitystyö on aivan keskiössä, kun kehitämme toimintaamme vastaamaan muuttuvan mediakentän tarpeisiin, Bongobongon toimitusjohtaja Jani Nikander kertoo tiedotteessa.

Bongobongon teknisistä tuotantoratkaisuista vastaava Sami Rehmonen kertoo, että tänä päivänä markkinoilta tulee tuotantoja, jotka voi heti tunnistaa tietyllä markkinalla tehdyiksi.

– Hyvänä esimerkkinä tästä voisi olla korealaiset tuotannot, jotka ovat valloittaneet suoratoistopalvelut. Haluamme näytellä merkittävää roolia vastaavan Suomi-kuvan rakentamisessa tarjoamalla tuotantoyhtiöille osaamista ja työkaluja visuaalisen kerronnan viemiseksi seuraavalle tasolle, Rehmonen summaa.

Bongobongo oy on vuonna 2017 perustettu tuotantoyhtiö, jonka liikevaihto oli vuonna 2022 noin puoli miljoonaa euroa.

MAINOS
MAINOS
MAINOS