Santeri Kekkonen
Toimistot

Uusi luova teknologiatoimisto Helsinkiin, Tukholmaan ja Amsterdamiin – perustajana muun muassa Reaktorista ja TBWA\Helsingistä tuttu Niclas Kristiansson

5.3.2024 9:43
Mikko Perttunen
Perustajakaartissa vakuuttavaa kokemusta markkinoinnin monelta saralta.

Joukko design- ja teknologiayritysten kärkinimiä avaa luovan teknologiatoimisto Hi Shinen Helsinkiin, Tukholmaan ja Amsterdamiin.

Toimiston perustaja ja toimitusjohtaja Niclas Kristiansson on työskennellyt muun muassa New Yorkissa ja Amsterdamissa Reaktor Creativen perustajana. Suomeen palattuaan hän toimi myös mainostoimisto TBWA\Helsingin vastaavana luovana johtajana. Lisäksi Kristiansson on yksi perustajista monimuotoisuutta ja inklusiivisuutta edistävässä Marmori Entertainment -studiossa.

– Pärjätäkseen kansainvälisessä kilpailussa myös suomalaisten yritysten tulee tarjota huipputason asiakaskokemusta, vaatimukset ylittävää, yhteisen arvon luomiseen pohjautuvaa vastuullisuutta ja kulttuurisesti relevanttia brändikokemusta, Kristiansson toteaa tiedotteessa.

Hi Shinen perustajakaartiin kuuluvat myös Reaktorin pääarkkitehtina toiminut Timo Puronen ja Reaktorin lisäksi useassa toimistossa luovana johtajana työskennellyt Esa Hallanoro.

Toimiston strategiajohtajaksi on nimetty tunnettujen kotimaisten ja ulkomaisten brändien kehittäjänä tunnettu Matilda Kivelä, ja toimiston designjohtajana toimii ikonisia brändejä muotoillut suunnittelija Santeri Kekkonen.

Toimiston taustatukena ja vähemmistöosakkaana toimii Suomessa ja Ruotsissa toimiva digitaalinen insinööritoimisto Nitor.
MAINOS

Perustajaosakkaisiin lukeutuvat myös tekoälykonsultointiyritys Fourkindin perustaneet Mikko Pajulahti ja Jonne Heikkinen sekä kansainvälisen uran tehnyt Amsterdamissa vaikuttava designjohtaja Phil Readman.

Toimiston taustatukena ja vähemmistöosakkaana toimii Suomessa ja Ruotsissa toimiva digitaalinen insinööritoimisto Nitor.

Keväällä Hi Shine juhlistaa syntymäänsä järjestämällä luovan alan yritysten ja yhteisöjen kanssa sarjan uniikkeja poikkitieteellisiä tapahtumia kuukauden ajan pop up -tilassa Helsingin keskustassa. Tekoälyä, luovan alan diversiteettiä, kaupunkikulttuurin kehitystä ja nuorten luovien ammattilaisten sparrausta sisältävä ohjelma julkaistaan kokonaisuudessaan maaliskuussa.

– Haluamme tuoda erilaisia toimialoja ja asiantuntijoita rohkeasti yhteen, ja näyttää esimerkillämme miten yhteistä arvoa voi tuottaa matalalla kynnyksellä ja kilpailevien yritysten yhteistyönä. Laaja-alainen yhteistyö on paras keino yhteiskunnan epäkohtien taklaamiseen ja yhteisen arvon luomiseen, Kristiansson tiivistää.

MAINOS
MAINOS