Maksupalvelut ovat perinteisesti olleet yrittäjille yksi menoerä muiden joukossa. Uusi maksupalvelualan toimija Palofy tarjoaa uudenlaisen mallin, joka perustuu enemmän kumppanuuteen.
Palofyn tavoitteena on auttaa yrityksiä kasvattamaan myyntiään kanta-asiakkuuksien avulla. Palofy sijoittaa asiakkaihinsa maksamalla laite- ja ohjelmistokulut, asiakas taas maksaa kanta-asiakaskampanjoiden avulla saadusta lisämyynnistä.
Kanta-asiakkuudet sidotaan maksukorttiin, eli erillisiä leimapasseja tai sovelluksia ei tarvita. Asioidessaan esimerkiksi ravintolassa, asiakas voi maksupäätteellä päättää, haluaako liittää maksukorttinsa kanta-asiakaskampanjaan. Liittyessään asiakas saa automaattisesti leimoja jokaisesta minimisumman ylittävästä ostoksesta.
Palofy Analyticsin toimitusjohtaja Thandia Pomar Zumitan mukaan yritys työskentelee yhdessä kumppaneidensa kanssa luodakseen myyntiä lisääviä kanta-asiakaskampanjoita. Tuloksia monitoroidaan reaaliajassa.
– Tavoitteena on tuoda ihmiset takaisin kivijalkaliikkeisiin nauttimaan ravintolaelämyksistä, ja mielestäni olemme onnistuneet siinä paremmin kuin hyvin, Pomar Zurita kertoo tiedotteessa.
Pidemmän aikavälin tavoitteenaan Palofy haluaa tarjota kumppaneilleen myös ennakoivaa dataa, jonka avulla he voivat suunnitella tilauksia, työvuoroja ja markkinointia.