B2B-markkinointi- ja viestintätoimisto Valve Branding on ostanut Republicin (entinen Kaimana) B2B-liiketoiminnan. Republicin B2B-osaston työntekijät ja asiakkaat ovat siirtyneet Valveelle 1. tammikuuta. Kauppa oli jatkoa Kaimanan teknologialiiketoiminnan ostolle, joka tapahtui lokakuussa 2023.
Lue lisää: Valve Branding on ostanut Kaimanan teknologialiiketoiminnan
Lue lisää: Kaimana jää historiaan – viestintätoimisto Republic palaa alkuperäisellä nimellään
Valve on ostanut myös SaaS- ja tilauspohjaisten yritysten palvelemiseen erikoistuneen kasvumarkkinointitoimisto Brandcraftyn tavoitteenaan vahvistaa pienille ja keskisuurille B2B-yrityksille suunnattuja palvelujaan. Sen kaikki työntekijät ja asiakkaat ovat siirtyneet Valveelle 1. helmikuuta.
Yritysostoilla Valve kertoo pyrkivänsä B2B-markkinoinnin transformaation kärkeen Euroopassa.
– Useilla B2B-toimialoilla ostopolku alkaa ja päättyy jo verkossa, ja ostopolun siirtyminen verkkoon on nyt erittäin nopeaa. Tämä edellyttää muutoksia B2B-yritysten markkinointi- ja myyntistrategioihin, sekä sisäisiin yhteistyö- ja päätöksentekoprosesseihin. Myös tarve ottaa käyttöön uusia digitaalisia alustoja ja uutta osaamista kasvaa, sanoo Valve Brandingin toimitusjohtaja Jorma Maaninka tiedotteessa.
Valveella uskotaan, että yrityksen kasvu jatkuu sekä orgaanisesti että yritysostoilla. Tänä päivänä Valve työllistää yli 110 henkilöä.