Dermosil-brändistä tuttu Dermoshop Oy voitti eilen ensimmäistä kertaa järjestetyn Ecom Summit & Awards -tapahtuman iltagaalassa Vuoden verkkokaupan tittelin. Dermoshop sai yleisöäänestyksessä 29 prosenttia äänistä.
Kolmen finalistin joukkoon ylsivät myös Virtasen Kauppa ja suomalaisen verkkokaupan pioneeri Verkkokauppa.com.
Palkintoja jaettiin yhteensä 18 kategoriassa. Yleisö sai ehdottaa yrityksiä palkinnonsaajiksi, ja asiantuntijaraati valitsi ehdotusten joukosta kategorioiden voittajat. Pääkategorian eli Vuoden verkkokaupan voittaja määräytyi suoralla yleisöäänestyksellä.
– Saimme valtavasti hyviä ehdokkaita eri puolilta Suomea. Raadin työ ei ollut helppo, sillä todella moni verkkokauppa on tehnyt hienoa työtä ja ansaitsee tunnustusta. Tämän tapahtuman tarkoitus onkin juhlistaa koko suomalaisen verkkokaupan kenttää ja kaikkia alan toimijoita, tapahtuman järjestäneen verkkokaupan vertaisyhteisö Digital Commerce Finlandin toimitusjohtaja Ville Simola kertoo tiedotteessa.
Vuoden verkkokauppa: Dermosil / Dermoshop
Vuoden B2B-verkkokauppa: SPL Company
Vuoden kansainvälistyjä: Vibae
Vuoden kasvuyritys (pienet yritykset): Kotirobo
Vuoden kasvuyritys (keskisuuret yritykset): Kameratori
Vuoden kasvuyritys (suuret yritykset): Finnish Design Shop
Vuoden taistelija: Nordic Sports Brands
Vuoden tulokas: Muotitassu / Lilalo
Vuoden vastuullisuusteko: Fiksuruoka
Vuoden verkkokauppayrittäjä: Ossi Salo, Vähänkäytetty.fi
Vuoden päättäjä: Elina Björklund, Reima
Vuoden varastovelho: Jani Drufva, Ikea
Vuoden teknologiataituri: Ville Jungman, Varuste.net
Vuoden markkinoija: Leevi Kangas, Dick Johnson
Vuoden asiakaspalvelija: Anissa Yagoub, Veke
Vuoden innovaattori: Mika Kaaja, Wiklundin Apteekki / Pharmafin
Vuoden datakuiskaaja: Juha Saarinen, BHG Group
Vuoden kumppani: Tomi Grönfors, Sniffie