Suomalainen designtoimisto Bond Agency on vahvistunut kovalla tekijällä, sillä pitkään Yhdysvalloissa uraa luonut Sami Viitamäki on nimitetty toimiston strategiajohtajaksi. Bond kertoi asiasta tänään tiistaina.
Viitamäki on työskennellyt New Yorkissa vuodesta 2014 lähtien. Hän toimi muun muassa maineikkaan Havasin Executive Directorina, jonka toimenkuva vastaa Suomessa toiminnanjohtajan työtä. Viimeiset vajaat kolme vuotta Viitamäki on tehnyt asiakasprojekteja New Yorkissa oman yrityksensä kautta. Hän on ollut urallaan rakentamassa muun muassa Nissanin, Hersheyn, IBM:n, Audiin ja Chipotlen brändejä.
– Pandemiavuosien aikana kypsyi lopulta halu lähteä rakentamaan taas jotakin isompaa kuviota. Takaraivossa on aina kytenyt ajatus, että haluaisin vielä pystyä hyödyntämään saamiani oppeja myös suomalaisyritysten hyväksi. Tapasimme kesällä Artun (Salovaara, Bondin toimitusjohtaja) ja myös TBWA-ajoilta ennestään tutun, Bondin COO:n Väinö Leskisen kanssa, ja siitä ajatus Bondiin liittymisestä lähti kumpuamaan, Viitamäki avaa.
Bond on kansainvälinen yritys, jolla on toimistot Helsingissä, San Franciscossa, Lontoossa, Dubaissa ja Tallinnassa. Viitamäki aikookin tehdä jatkossa töitä myös New Yorkissa.
– Brändinrakentamisen huippuosaajana Viitamäen roolina on tukea kasvuamme ja asiakasprojektejamme Yhdysvalloissa, Suomessa sekä esimerkiksi Dubaissa, jossa olemme viime aikoina voittaneet merkittäviä uusia asiakkuuksia. New Yorkin luovan alan markkinat tuntevana Sami syventää entisestään jalansijaamme etenkin Yhdysvaltain markkinoilla, jossa kasvu on saatu hyvään vauhtiin parin viime vuoden aikana, kertoo Salovaara.
– Bond on jo kolmella mantereella toimiva aidosti kansainvälinen suomalaislähtöinen toimisto, jonka verkostot ja kansainvälinen kasvu on luotu alusta saakka täysin itse. On mielestäni äärimmäisen iso teko ponnistaa Suomesta käsin ulkomaille kilpailemaan kansainvälisten bränditoimistojen rinnalla, missä pisteessä Bond tällä hetkellä on, lisää Viitamäki.