Luxid Group Oy:n toimitusjohtaja Pasi Voho (vas.), Voland Partnersin perustajaosakas Erkka Niemi ja Luxid Groupin operatiivinen johtaja Susanna Juusti. Kuva: Luxid Group
Toimistot

Voland Partners sijoittaa markkinointiteknologiaan erikoistuneeseen Luxidiin – suomalaistoimiston päämarkkinat Yhdysvalloissa

22.8.2024 8:34
Mikko Perttunen
Tavoitteena on tuplata liikevaihto seuraavan kahden vuoden aikana.

Pääomasijoitusyhtiö Voland Partners tekee sijoituksen varsinkin teknologiaosaamisestaan tunnettuun markkinointiyhtiö Luxid Groupiin.

Rahoituksen turvin Luxid kiihdyttää kansainvälistä kasvuaan erityisesti Yhdysvalloissa.

– Teknologiapainotteinen end-to-end-palvelumme on osoittanut kilpailukykynsä Yhdysvalloissa. Siellä data ja mitattavuus ovat kaiken tekemisen keskiössä erityisesti teknologia-alan yhtiöissä, Luxid Group Oy:n toimitusjohtaja Pasi Voho kertoo tiedotteessa.

Voland Partnersista tulee sijoituksen myötä Luxidin vähemmistöomistaja.

"Kasvua vauhditetaan myös yritysostoilla."
MAINOS
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Erityisen vaikutuksen meihin teki yhtiön aito ja merkittävä kansainvälinen jalansija. Nopein kasvu syntyy nyt Yhdysvalloissa. Kasvua vauhditetaan myös yritysostoilla, Voland Partnersin perustajaosakas Erkka Niemi toteaa.

Tavoitteena on kaksinkertaistaa Luxidin liikevaihto seuraavan kahden vuoden aikana nykyisestä noin 15 miljoonasta 30 miljoonaan euroon.  Kasvua vauhditetaan myös yritysostoilla. Tällä hetkellä Luxidilla on toimistot Austinissa Texasissa, Lontoossa, Helsingissä ja Turussa.

Luxid on viime vuosina voittanut useita merkittäviä kansainvälisiä teknologia-alan asiakkuuksia, kuten Amazon Web Services ja Dell. Kotimaassa yhtiö palvelee lukuisia pörssiyhtiöitä, kuten Outokumpua, Kalmaria ja Mandatumia.

Keskiössä tekoäly

Luxidin mukaan toimiston teknologiaosaaminen korostuu, kun yritykset etsivät datasta ja tekoälystä tiedolla johtamisen työkaluja sekä myynnin kasvua tukevia ratkaisuja.

Luxidin operatiivinen johtaja Susanna Juusti kertoo, että markkinoinnin data jää usein hyödyntämättä täysimääräisesti, ja tekoälyn avulla datasta ja sen käsittelystä tulee entistä tärkeämpi myynnin kasvun vauhdittaja.

– Meillä asiakaskeskusteluita hallitsee kysymys, käytetäänkö olemassa olevaa teknologiaa tehokkaasti tai oikein. Tässä suomalaisilla yrityksillä olisi mahdollisuus hankkia kilpailuetua, kun markkinoinnin tuottama data valjastettaisiin entistä tiiviimmin osaksi koko yrityksen tiedolla johtamista, Juusti toteaa.

Vohon mukaan tekoäly yhdistettynä laadukkaaseen dataan mahdollistaa sen, että markkinointiviestinnästä voidaan tehdä entistä hyödyllisempää, oikea-aikaisempaa ja kohdennetumpaa. Tällöin markkinointi voisi parhaimmillaan olla arvoa tuottava palvelu jo ennen varsinaista asiakassuhdetta.

– Aikaisemmin pullonkaulaksi muodostui kustannustehokas sisältöjen räätälöinti. Tekoälyn avustamana tämä on mahdollista. Entistä tarkemman kohdentamisen ja räätälöinnin ansiosta tekoäly poistaa markkinoinnin aiheuttamaa hälyä, joka ei ole hyödyllistä kenelläkään, Voho arvioi.

MAINOS