Regi Research & Strategin järjestämä ja toteuttama Vuoden Toimisto -tutkimuksen parhaimmisto on selvillä. Voittajat julkistettiin torstaina.
Voittajat valitsivat toimistojen asiakkaat, jotka arvioivat toimistoja 14 eri asiakastyytyväisyyskriteerin pohjalta. Kriteereinä olivat muun muassa projektin johtaminen, brändiosaaminen, luovuus, sisällöntuotanto, liiketoimintaosaaminen, digiosaaminen ja hinta-laatusuhde.
Palkintoja jaettiin yhteensä 11 kategoriassa. Parhaimmaksi isoksi mainostoimistoksi valittiin jo kolmannen kerran peräkkäin TBWA Helsinki. Isojen mainostoimistojen kategoriaan pääsi yli viiden miljoonan euron myyntikatteella. Tittelistä taistelivat TBWA\Helsingin ohella Bob the Robot, Avidly ja Drama Queen Communications.
Parhaan ison markkinointiteknologiatoimiston (myyntikate yli kaksi miljoonaa euroa) palkinnon sai Suomen Digimarkkinointi. Republic on ainoa toimisto, joka voitti kaksi palkintoa. Republic valittiin parhaaksi viestintätoimistoksi ja parhaaksi pieneksi mainostoimistoksi (myyntikate 550 000 – 1 000 000 miljoona euroa).
Tutkimuksen mukaan asiakkaiden ostohalukkuus kasvoi viime vuonna koronatilanteesta huolimatta. Asiakkaista 38 prosenttia kertoi haluavansa ostaa lisää palveluita, kun edellisessä tutkimuksessa lukema oli 26 prosenttia.
– Tutkimuksen mukaan korona-aika on lisännyt alalla erityisesti digipalveluiden kysyntää ja vauhdittanut niiden kehitystä Suomessa. Lisäksi toimistot ovat sopeutuneet poikkeukselliseen aikaan hyvin ja koko toimialan asiakastyytyväisyys on noussut, kertoo Regin Vuoden Toimisto Business Director Carola Katter tiedotteessa.
Asiakasymmärrys ja -kokemustoimistot -kategoria:
Kuulas Helsinki
Brändi- ja designtoimistot -kategoria:
Berry Creative
Mainostoimisto – myyntikate yli 5 miljoonaa euroa -kategoria
TBWA\Helsinki
Mainostoimistot – myyntikate 2–5 miljonaa euroa -kategoria
Folk
Mainostoimistot – myyntikate 1–2 miljoonaa euroa -kategoria:
Ryhmä Creative Agency
Mainostoimistot – myyntikate 550 000–miljoona euroa -kategoria:
Republic
Markkinointiteknologiatoimistot – myyntikate yli 2 miljoonaa euroa -kategoria:
Suomen Digimarkkinointi
Markkinointiteknologiatoimistot – myyntikate 550 000–2 miljoonaa euroa -kategoria:
Grapevine
Mediatomistot-kategoria:
Initiative (entinen IUM)
Tapahtumatoimistot-kategoria
Pulp Agency
Viestintätoimistot-kategoria
Republic