Tämän vuoden Vuoden Toimisto -kilpailun voittajat julkistettiin eilen.
Kultamitalin voittivat Drama Queen Communications, Group M Finland, Lataamo Group ja Suomen Digimarkkinointi.
Tutkimuksessa noin 800 markkinointiviestintäpalvelujen ostajaa Suomessa ja noin 2000 Ruotsissa arvioivat toimistojen suoritusta. Jokainen tutkimukseen osallistunut markkinointiviestintätoimisto sai tänä vuonna lisäksi erillisen kilpailuarvon.
Uusi kilpailuarvo koostuu 15 asiakastyytyväisyyskriteeristä ja kuudesta toimiston liiketoimintaa arvioivasta kriteeristä. Asiakastyytyväisyyskriteereillä on edelleen suurempi, 80-prosenttinen painoarvo. Kilpailuarvo on skaalalla 0–100. Toimiston kilpailuarvon oli tänä vuonna oltava vähintään 76,3, jotta toimisto pääsi finalistien joukkoon.
Kultamitalistien kilpailuarvot ovat välillä 89,0–91,6, hopeamitalistien välillä 86,1–86,8 ja pronssimitalistien välillä 82,6–84,5.
Regin vuosittaisen toimiala- ja asiakastutkimuksen puitteissa vastaajat ovat myös vastanneet, mistä suomalaisilla markkinoilla toimivasta toimistosta heillä on positiivisin mielikuva, pois lukien oman/omat toimistonsa. Tulos osoittaa, millä toimistolla on vahvin brändi. Tämän listan ykköseksi nousi Bob the Robot, toiseksi TBWA\Helsinki ja kolmanneksi Miltton.
Drama Queen Communications (Mainostoimisto)
Group M Finland (Mediatoimisto)
Lataamo Group (Tapahtumatoimisto)
Suomen Digimarkkinointi (Markkinointiteknologia)
Idea Group (Viestintä/Tapahtumatoimisto)
Karpalo Group (Mainostoimisto)
Nitro (Mainostoimisto)
Superson (Mainostoimisto)
Aller Ideas (Sisältö- ja sometoimisto)
Nsight (Asiakasymmärrys- ja kokemustoimisto)
OSG Agency (Digitoimisto)
OSG Viestintä (Viestintätoimisto)
Tulus (Viestintätoimisto)
1. Bob the Robot
2. TBWA\Helsinki
3. Miltton
4. Hasan & partners
5. Dagmar
6. Ivalo Creative
7. Ellun Kanat
8. LM Someco
9. SEK
10. Folk Finland