Annika Ruohonen
Viestintä

Vuoden viestintätoimisto on SEK – Martti Ahtisaari Peace Foundationin vaikuttamiskampanja palkittiin vuoden parhaana

17.11.2023 9:09
Mikko Perttunen
Katso kaikki Finnish Comms Awards -voittajat.

Viestintäalan Finnish Comms Awards -palkinnot jaettiin eilen torstaina. Vuoden viestintätoimistona palkittiin SEK. Toimiston töitä palkittiin myös viidessä eri kategoriassa.

Viestintätoimisto Drumin Vantaan ja Keravan hyvinvointialueelle toteuttama työ Hyväntekijät valittiin vuoden viestintätyöksi.

Vuoden vaikuttamiskampanjaksi valittiin puolestaan TBWA\Helsinki Oy:n Martti Ahtisaari Peace Foundationille toteuttama työ CMI – Avaimet rauhaan.

Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Laura Vuorio-Kuokka, Vuoden pitchaajaksi Paula Sonne, Vuoden nuoreksi kyvyksi Hannele Hautaniemi sekä Vuoden Spokespersoniksi Sallamaari Muhonen. Tänä vuonna Vuoden timantti palkinnon sai Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiusta.

Finnish Comms Awards -kilpailun järjestää Marketing Finland yhteistyössä VaLa Ry:n kanssa.

Finnish Comms Awards

Vuoden viestintätoimisto: Oy SEK Ab

Vuoden viestintätyö: HYVANTEKIJÄT, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue & Viestintätoimisto Drum Oy

Vuoden vaikuttamiskampanja: CMI – Avaimet rauhaan, CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA\Helsinki

Vuoden pitchaaja: Paula Sonne, TBWA\Helsinki

MAINOS

Vuoden nuori kyky: Hannele Hautaniemi, Viestintätoimisto Kaiku

Vuoden Spokesperson: Sallamaari Muhonen, Sähköteknisen kaupan liitto

Vuoden viestintäkonsultti: Laura Vuorio-Kuokka, Ahjo Communications Oy

Vuoden Timantti: Kaija Pohjala, Viestintätoimisto Kaiku

Strateginen viestintäkonsultointi: Habita: mainealhosta kannattavaksi kasvajaksi ja toimialansa TOP 3 -vaikuttajaksi, Habita & Brunnen Communications Oy

Yritys- ja yhteisöviestintä (sisäinen): HYVANTEKIJÄT, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue & Viestintätoimisto Drum Oy

Yritys- ja yhteisöviestintä (ulkoinen): Tervetuloa saneeraamaan HSY:n ja TerraWisen kanssa raikkaampaa hanavettä ja vastuullisempaa viemäröintiä!, HSY & TerraWise & Brunnen Communications Oy

Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä (Public Affairs + lobbaus): Auringosta energiaa – tuntemattomasta toimialasta yhteiskunnalliseksi kärkihankkeeksi, Auringosta energiaa & Pohjoisranta BCW

Toimintaympäristön teemojen hallinta (Issues Management): Liiketoiminta- ja maineuhka taklattiin hyvällä valmistautumisella – Kauppapuutarhaliitto, Kauppapuutarhaliitto & Oy SEK Ab

Muutosviestintä: ”Välitämme”, eli kuinka Posti rakentaa luottamusta avoimuudella, Posti & Ivalo Creative

Lue myös: Postin brändijohtaja: ”Se, että kampanja herättää keskustelua, on ainoastaan hyvä asia”

Vastuullisuusviestintä (CSR, ESG, Sustainability): Taustasta riippumatta – kohti yhdenvertaisempaa työelämää, Diakonia-ammattikorkeakoulu, Romako-hanke & Oy SEK Ab

Kriisi- ja poikkeustilanteet: Kääntämällä astetta alemmas Suomi vältti pahimman energiakriisissä. Työ- ja elinkeinoministeriö & Kaimana Oy

Viestintävalmennus ja simulaatiot: OX2: vuorovaikutuksesta avaintaito ja menestystekijä uusiutuvan energian hankkeiden toteutuksessa, OX2 & Brunnen Communications Oy

Hankeviestintä (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot): Väylät auki – AMKE ammatillisen koulutuksen mielikuvan uudistajana, Ammattiosaamisen kehittämisyhdistys AMKE ry & Oy SEK Ab

Lanseeraus tai repäisy (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot): Maailman ensimmäinen puhelinvapaa saari – Ulko-Tammio rytinällä maailmankartalle. Cursor Oy, Visit Kotka-Hamina & Oy SEK Ab (jutun kuvassa)

Lue myös: Ulko-Tammion saarta markkinoidaan puhelimettomana

Viestintä (Julkishallinto, oppilaitokset, järjestöt, liitot): CMI – Avaimet rauhaan. CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA\Helsinki

Palvelu- ja tuoteviestintä (B2B-viestintä): Etteplan näyttää suuntaa teollisuuden vihreälle siirtymälle. Etteplan & Netprofile Finland Oy

Lanseeraus tai repäisy (B2B-viestintä): Salamointi sähköisti yhdysvaltalaismedian – Vaisala Xweather -salamaraportti valtasi Amerikan merkittävimmät mediat, Vaisala & San Francisco Agency

Viestintä (B2B-viestintä): It’s Keyvolution, Baby! – Kuinka ABLOY otti omistajuuden toimialaa mullistavassa kehityksessä, Abloy Oy & Oy SEK Ab

Palvelu- ja tuoteviestintä (B2C-viestintä): Airam – Loistavan arjen asiantuntija, Airam & Drama Queen Communications

Lanseeraus tai repäisy (B2C-viestintä): Välivesi, erilainen juomalaulu, Alko & TBWA\Helsinki

Viestintä (B2C-viestintä): Ruisrockin uusi somestrategia sytytti orgaanisen roihun, Ruisrock & Mellakka Helsinki

Vuoden varainhankintateko (VaLa ry): Linjamme on juuri nyt varattu, Naisten Linja Suomessa Ry. Kunniamaininta: Maailman arvokkain pelipaita, Suomen Paralympiakomitea ry

MAINOS
MAINOS