MAINOS: Mediateko
Oletkos kuullut Näkemys-Niklaksesta, Socialsupermaster-Sofista, TopOfMind-Teemusta, Mediapeitto-Mirkasta, Yleissankari-Sannasta tai Optimaali-Outista? No eipä ole kovin moni muukaan. He ovat mediatoimistojen huippuammattilaisia, suorastaan supersankareita. Mediatoimistoissa asuu näkemystä ja huippuosaamista, joka on aivan välttämätöntä toimivien ja tehokkaiden ratkaisujen löytämisessä nykyisessä mediakentässä. Liian harva kuitenkaan tuntee näitä erikoisosaajia. Siksi me Mediateolla halusimme nostaa heidät laajempaan tietoisuuteen.
Yhteistyössä kumppanimme Impact Agency Fabrikin kanssa suunnittelimme ja toteutimme tempauksen, jonka tarkoitus oli kunnioittaa ja ilahduttaa näitä sankareita, jotka läpivalaisevat kohderyhmien elämän röntgenkatseellaan ja löytävät aina optimaaliset mediapeiton, joilla puhutella suomalaista kuluttajaa koskettavasti, mutta tehokkaasti.
Edellä mainitut hahmot valikoituivat edustamaan mediatoimistokentän ammattilaisia. Heistä teetimme esikuviensa näköiset oikeat supersankarifiguurit. Veimme hahmot asiasta tuiki tietämättömille todellisuuden henkilöille yllätysvierailuilla ja luonnollisesti dokumentoimme hauskat ja mieltä lämmittävät kohtaamiset. Samaan aikaan käytimme omia mediapintojamme supersankarihahmojen ’mainostamiseen’.
Monissa töissä ja monilla aloilla osaavien kumppanien verkosto on välttämättömyys onnistuneen lopputuloksen saavuttamisessa. Näin on myös meidän työssämme. Ehkä me Suomessa voisimme muistaa kiittää kumppaneitamme ja toisiamme useammin. Tästä ajatuksesta tämäkin tempaus sai alkunsa. Voit edelleen ilmiantaa mediatoimiston supersankarin ja kertoa hänen supervoimistaan! Saattaa olla, että hän saa ikioman supersankarifiguurinsa.
Mediateko on kotimainen B Corp-sertifioitu ulkomainosyhtiö, joka reilun 8 miljoonan liikevaihdolla mitattuna on jo Suomen kolmanneksi suurin toimialallaan. Me Mediateolla emme tyydy passiivisen mainosmedian rooliin, vaan haluamme rakentaa ulkomainonnan avulla jotain parempaa. Uskomme, että jos mainonta osaltaan sai aikoinaan aikaan kulutuskulttuurin käsistä karkaamisen, se voi yhtä lailla kääntää suunnan kestävälle tasolle. Koneisto on viritettävä entistä vaikuttavammaksi ja kiinnitettävä huomio siihen mitä mainostetaan. Rakenteellinen muutos ei kuitenkaan tapahdu sormia napsauttamalla. Vaikka polkumme B Corp sertifioituna yrityksenä on vasta alussa, olemme jo nyt osa muutosvoimaa. Liity sinäkin joukkoon.