Young Lions Finland 2024 -kilpailun finaaliin on valikoitunut 30 työtä. Tänä vuonna kilpailuun osallistui 37 tiimiä yhteensä 53 kilpailutyöllä. Kolme tiimiä sai short-listalle kaksi kilpailutyötä ja yksi tiimi peräti kolme. Kolme finaalipaikkaa irtosi Reaktorin Jimi Hyvärisen ja freelancer Veeti Ossin tiimille kategorioissa Digital, Film ja PR.
Vuodesta 2006 lähtien järjestetyssä Young Lions Finland -kilpailussa etsitään 30-vuotiaita tai nuorempia markkinoinnin ja viestinnän tulevaisuuden tähtiä edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions Competitions -kilpailuun.
Kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä seitsemässä eri sarjassa Mieli Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Nuoret kilpailivat tänä vuonna seitsemässä kategoriassa: Design, Digital, Film, Marketers, Media, PR ja Print. Kilpailutyö piti sarjan mukaan toteuttaa joko 24 tai 48 tunnissa.
Tänä vuonna suosituin kategoria oli PR, johon osallistui 14 työtä.
Young Lions Finland -kilpailu jatkuu toisen kierroksen tuomaroinneilla. Film ja Print -kategorioiden voittajat päätetään suljettuina tuomarointeina viikolla 13. Design, Digital, Marketers, Media ja PR-kategorioiden voittajat löytyvät finaalitiimien esiteltyä työnsä tuomaristolle viikolla 12. Tuomaristo koostuu 47 markkinoinnin ja viestinnän alan ammattilaisesta, kilpailun päätuomari on SEK:n luova johtaja Suvi Lähde.
Voittajat julkistetaan torstaina 11. huhtikuuta järjestettävässä Young Lions Finland Awards -palkintoseremoniassa. Finalistien parhaat palkitaan pronssi-, hopea- ja kultapalkinnoilla tai kunniamaininnalla. Jokaisen kilpailukategorian kultaa voittanut tiimi lähtee kilpailemaan kansainvälisessä Cannes Young Lions Competitions -kilpailussa sekä osallistumaan Ranskan Cannesissa järjestettävään Cannes Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.
This is a call for help (Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency)
Happy Mind Club (Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes)
Please, pick up (Eetu Häkkilä & Emma Westerman, Hasan & partners)
Mood Ring (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)
Mielingo (Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, Nord DDB Helsinki
Mind Premium (Rosa Seppälä & Riikka Lahti, Aller Media oy)
Access Denied (Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio)
New Record (Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero)
Heroes Are Human Beings As Well (Veikko Heikkilä, Bob the Robot & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki)
Unfriendly thoughts (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)
One swipe can save a life (Arttu Päivinen & Tuisku Nieminen, Mysome Oy)
Don't Battle Alone (Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company)
Embrace the Pain (Santeri Sirén & Toivo Pekonen, Elisa Oyj)
Mielibonus (Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK)
Dear other side, (Jon Ketola & Baturay Daltaban, Group M Finland)
Calling Attention (Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD)
One for you, one for me (Dimitri Eskelinen & Ignacio Guerrero, Shook Digital)
In line for help (Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy)
Unwrap your mental health (Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki)
Youth Mental Health Investment Account (Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency)
Suicide Room (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)
Please hold (Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA)
Mental Health Package – prepared for life from the first cry (Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy)
Call of Life (Carita Karlsson & Pauli Piippo-Pinho, Miltton Oy)
Turning Mieli visible (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)
Heroes Are Human Beings As Well (Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki)
The Missed Call (Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA)
Inconvenience (Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki)
Subtle Signs (Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY)
The Smiling Girl (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)