Suomen lupaavimmat nuoret markkinoinnin ja viestinnän osaajat on palkittu 30-vuotiaille ja sitä nuoremmille markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille suunnatussa kilpailussa Young Lions Finland -kilpailussa.
Tänä vuonna kilpailun seitsemään sarjaan osallistui yhteensä 37 tiimiä 53 kilpailutyöllä. Jokaisen sarjan kultaa voittanut tiimi lähtee edustamaan Suomea kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun sekä osallistumaan Ranskassa järjestettävään Cannes Lions International Festival of Creativity -tapahtumaan kesäkuussa 2024.
Kultaisten palkintojen lisäksi tuomaristo jakoi 5 hopeaa, 3 pronssia ja 6 kunniamainintaa.
Young Lions Finland -kilpailussa toteutettiin markkinoinnin ja viestinnän töitä Mieli Suomen Mielenterveys ry:n antamien toimeksiantojen perusteella. Kilpailutyö tuli toteuttaa 24 tai 48 tunnissa, sen mukaan, mihin kategoriaan työ osallistui.
Markkinointiviestinnän kattojärjestö Marketing Finland järjesti Young Lions Finland -kilpailun nyt toista kertaa.
DESIGN
Kulta: This is a call for help (Veera Paukku, Loiva & Emma Rinneheimo, Myy Agency)
Hopea: Happy Mind Club (Joel Petzold & Anh Ngo, Great Apes)
DIGITAL
Kulta: Mood Ring (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)
Hopea: Access Denied (Lauri Arjas & Erika Danielsson, Kurio)
Pronssi: Mielingo (Petrina Puranen & Marianna Metsänheimo, NORD DDB Helsinki)
FILM
Kulta: Don't Battle Alone (Elisa Willman & Maria Kirjonen, The Walt Disney Company)
Hopea: Unfriendly thoughts (Jimi Hyvärinen, Reaktor Creative & Veeti Ossi, Freelancer)
Kunniamaininta: New Record (Marianne Mannila & Suvi Österman, Genero)
MARKETERS
Kulta: Mielibonus (Vilja Turunen & Nelli Pajuharju, SOK)
MEDIA
Kulta: Unwrap your mental health (Jenny Kettunen & Emma Koukonen, Havas Helsinki)
Pronssi: Calling Attention (Elina Lehtinen & Iiris Tolonen, Toinen PHD)
Kunniamaininta: one for you, one for me (Dimitri Eskelinen & Ignacio Guerrero, Shook Digital)
Kunniamaininta: In line for help (Malin Hertsberg & Emma Juureva, Valve Branding Oy)
PR
Kulta: Suicide Room (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)
Hopea: Youth Mental Health Investment Account (Vivi Sallinen, Nitro Group Oy & Vilma Laitakari, Ivalo Creative Agency)
Pronssi: Please hold (Tuuli Linna, Vapa Media & Atte Maunula, Bob the Robot / NoA)
Kunniamaininta: MENTAL HEALTH PACKAGE – prepared for life from the first cry (Essi-Maria Rouhiainen & Ira Pöllänen, Valve Branding Oy)
Kulta: Subtle Signs (Eevi Kolinen & Emilia Nordgren, SEK Part of GREY)
Hopea: The Smiling Girl (Katariina Ollari, Bob the Robot & Johanna Vierimaa, United Imaginations)
Kunniamaininta: Heroes Are Human Beings As Well (Veikko Heikkilä, Bob the Robot, & Okko Käyhkö, Pictures Helsinki)
Kunniamaininta: Inconvenience (Taneli Lahtinen & Mikko Roininen, TBWA\Helsinki)