Markkinointiviestintäkonserni N2 Helsinki Oy on ostanut markkinointitoimisto Wunderman Thompson Finlandin. Kauppojen myötä N2 on nyt yksi Suomen suurimmista markkinointialan toimijoista, ja sen yritysten liikevaihto tulee olemaan tänä vuonna yli 20 miljoonaa euroa.
Wunderman Thompson Finland on osa samannimistä kansainvälistä ketjua, joka tunnetaan erityisesti markkinointiviestinnän teknologiaosaamisesta. Wunderman Thompsonilla on maailmalla 200 toimistoa ja 18 000 työntekijää, ja se on osa maailman suurinta markkinointialan konsernia WPP:tä. WPP omistaa osuuden myös N2 Helsingistä.
– Wunderman Thompsonilta löytyy ensiluokkaista osaamista muun muassa markkinoinnin automaatioon, personointiin ja asiakkuuksien hallintaan. Nyt pystymme palvelemaan asiakkaidemme tarpeita entistä paremmin ja tarjoamaan laajan näkemyksen siitä, mitä markkinoinnilla voidaan tehdä yritysten kilpailukyvyn ja kasvun parantamiseksi, N2 Helsingin toimitusjohtaja Alex Nieminen (kuvassa keskellä) avaa kaupan taustoja tiedotteessa.
"Markkinat ja kuluttajien käyttäytyminen muuttuvat jatkuvasti ja aiempaa nopeammin."
Yrityskauppojen myötä N2 Helsinki saa käyttöönsä Wunderman Thompsonin maailmanlaajuisen ketjun edut ja resurssit, josta löytyy apuja myös niihin markkinoinnin tarpeisiin, joiden osaajista on Suomessa pulaa.
– Markkinat ja kuluttajien käyttäytyminen muuttuvat jatkuvasti ja aiempaa nopeammin, mikä edellyttää alan toimistoilta kykyä reagoida nopeasti ja mukauttaa toimintaansa vastaamaan tarpeita, Nieminen toteaa.
N2-konsernin hallituksen puheenjohtaja Jussi Nurmio (kuvassa vasemmalla) arvioi, että luovuuden ja markkinointiteknologian symbioosi on tänä päivänä ja tulevaisuudessakin voittava konsepti.
– Yrityskauppa antaa meille eväät loistaa molemmissa. On vaikea enää nähdä, että osaavat asiakkaat ostaisivat markkinointiviestinnän ratkaisuja, jotka eivät nojaa vahvasti markkinointiteknologian mahdollisuuksiin. He tekevät sen siksi, että ne tuottavat parempia tuloksia, Nurmio sanoo.
N2 Helsinki on markkinointiviestintäkonserni, johon kuuluvat luova markkinointitoimisto N2 Creative, bränditoimisto N2 Albiino, PR-, viestintä- ja vaikuttajamarkkinointitoimisto Mellakka Helsinki, manageritoimisto Mellakka Management, tapahtumatuotantotoimisto Mellakka Events sekä vaikuttajamarkkinointitoimisto Hypement. Yhtiöillä on yhteensä 90 työntekijää.
N2 Helsingin toimipisteessä tulee työskentelemään yhteensä 125 työntekijää, kun Wunderman Thompson Finlandin 35 työntekijää siirtyvät samoihin tiloihin syyskuun alussa.