Monikanavaisen asiakaspalvelun asiantuntijayritys Finnchat sekä B2B-myynnin palveluita tarjoava Northbound yhdistyvät ja toimivat jatkossa nimellä Humm, joka tulee sanoista Human Communications. Uusi yritys kertoi muutoksesta tällä viikolla.
Yhdistymisen myötä Suomeen syntyy merkittävän kokoinen asiakaskokemuksen asiantuntijayritys. Finnchatin ja Northboundin yhteenlaskettu työntekijämäärä oli viime vuonna 80 henkilöä.
Hummin toimipaikat sijaitsevat Jyväskylässä ja Helsingissä.
Hummin toimitusjohtajaksi valittiin Pasi Suojala (kuvassa).
– Kun tavoitellaan erinomaista asiakaskokemusta, sen mahdollistaminen vaatii taakseen huolellisen suunnittelutyön. Asiakaskokemuksen datapohjainen kehittäminen suunnittelusta toteutukseen on meidän ydinosaamista. Emme tyydy vain konsultoimaan, vaan elämme asiakkaiden kanssa tehdyt suunnitelmat todeksi tarjoamalla myös asiakaskohtaamisen ulkoistuspalveluita. Kokonaisuudessaan haluamme luoda meille kaikille entistä parempia asiakaskokemuksia, hän sanoo tiedotteessa.
– Uusi yhtiö mahdollistaa asiakkaidemme tarpeiden ratkaisemisen entistä kokonaisvaltaisemmin. Pystymme tarjoamaan saman katon alta monikanavaisen asiakaspalvelun ja myynnin alkupään palvelut suunnittelusta toteutukseen. Pääsemme myös kehittämään nykyisten tarjoamien päälle paljon uutta liiketoimintaa ja nimenomaan asiakkaiden tarpeista lähtien. Parhaat kokemukset luodaan, kun inhimillisyys ja teknologia tukevat toisiaan, sanoo puolestaan Northboundin aiempi toimitusjohtaja ja nykyinen Hummin kasvujohtaja Ilja Aalto.