Muodin verkkokauppa Zalando pilotoi virtuaalisen sovitushuonekokemuksen asiakkailleen. Projektia varten suunnitellussa digitaalisessa ympäristössä asiakkaat voivat luoda oman 3D-avatarin ilmoittamalla pituutensa, painonsa ja sukupuolensa.
Zalando on jo aiemmin toteuttanut kaksi pilottia yhdessä Puman ja oman merkkinsä Anna Fieldin kanssa, joissa yli 30 000 asiakasta kokeili tätä innovatiivista teknologiaa.
Zalandolla on oma tiimi, joka työskentelee kokojen ja istuvuuden parissa.
Oikean vaatekoon löytäminen verkkokaupassa on tärkeää niin asiakastyytyväisyyden kuin vastuullisuudenkin näkökulmasta. Vaatteiden edestakainen pallottelu nimittäin aiheuttaa luonnollisesti päästöjä. Zalandolla on oma tiimi, joka työskentelee kokojen ja istuvuuden parissa. Niiden tuotteiden osalta, joissa Zalando antaa kokosuosituksia, ovat kokoon liittyvät palautukset laskeneet 10 prosenttia verrattuna vastaaviin tuotteisiin, joissa kokosuosituksia ei anneta.
Zalandon tiedotteessa muistutetaan, että farkut on yksi haastavimmista tuoteryhmistä oikean koon löytämisen kannalta. Asiakas voi virtuaalisessa sovitushuoneessa sovittaa eri merkkien farkkuja nähdäkseen, miten ne istuvat hänen ylleen.
– Tavoitteemme näille pilottiprojekteille on oppia ja ymmärtää, miten asiakkaat käyttävät tätä uutta teknologiaa, jotta voimme kehittää ketterän ja skaalautuvan ratkaisun tulevaisuutta varten. Näemme jo nyt lisääntyneen asiakkaiden sitoutumisen, ja noin puolet asiakkaista kokeilee useampaa kuin yhtä kokoa avatarilla, selittää tiedotteessa Stacia Carr Zalandon VP koko ja istuvuus -tiimistä.