Luova toimisto 20/20 Helsinki sai kolme mitalia sekä yleisöäänestyspystin eurooppalaisessa mainoskilpailussa Lovie Awardsissa, jossa painopisteenä on digitaalinen osaaminen.
20/20 Helsinki voitti yhden kullan ja kaksi pronssia. Toimisto voitti kultaa kampanjalla, jonka se teki virtuaalitodellisuuteen ja lisättyyn todellisuuteen keskittyvälle Varjolle. Teleport to Any Reality – Introducing Varjo Reality Cloud -filmi nappasi ykkössijan sarjassa Video: Virtual Technical Achievement. Lisäksi työ voitti pronssia ja sai yleisöäänestyspalkinnon sarjassa Video: Technology.
Kampanjassa markkinoitiin Varjo Reality Cloud -alustaa, joka mahdollistaa virtuaalisen teleportaation. 20/20 Helsinki vastasi kampanjassa lanseerauksen suunnittelusta ja tuotannosta.
– Reality Cloud -lanseeraus oli täysin uusi vaihe Varjon historiassa. Lanseerausfilmissä haluttiin esitellä uusi teknologia tavalla, joka inspiroi ja havainnollistaa tulevaisuuden teknologiaa. Suunnittelutyö tehtiin tiiviissä yhteistyössä Varjon tiimin kanssa heti uuden teknologian konseptityön alusta lähtien, sanoo 20/20 Helsingin luova johtaja Jyri Rapo tiedotteessa.
20/20 Helsinki sai pronssia myös sarjassa Video: Science, Health & Education. Palkinto tuli Blueprint Geneticsille tehdystä työstä.
Suomalaistoimistoista menestystä saivat myös Hube Helsinki ja Rudolf Helsinki, jotka olivat tekemässä Metsä Fibrelle vastuullisuusvideota. Työ kilpaili sarjassa Video: Short form ja voitti sekä yleisöäänestyksen että pronssimitalin.
– Olemme iloisia ja ylpeitä menestyksestä kansainvälisessä Lovie-kilpailussa. Kestävä kehitys ja vastuullisuus ovat mukana kaikessa, mitä teemme, ja sen vuoksi on erityisen hienoa, että juuri näihin teemoihin keskittyvä videomme sai tunnustusta sekä tuomaristolta että laajemmaltakin yleisöltä, kiteyttää Metsä Fibren viestintäjohtaja Tiina Tassi Huben verkkosivuilla.