Kiire, hallitsematon työmäärä ja epärealistiset odotukset. Ikäsyrjintä, epätasa-arvoinen palkkaus ja työn arvostuksen puute.
Muun muassa nämä seikat korostuivat tuoreessa markkinointialan hyvinvointikyselyssä, kun vastaajilta kysyttiin, mikä heille aiheuttaa työpahoinvointia.
Kyselystä selvisi myös, että joka viides vastaaja koki työhyvinvointinsa tilan huonona tai erittäin huonona vastaushetkellä. Hyväksi tai erittäin hyväksi sen koki 48 prosenttia vastanneista.
52 prosenttia suosittelisi nykyistä työpaikkaansa.
Kyselyn teetti Markkinointiuutisten kustantaja Markkinointikollektiivi, ja siihen vastasi 586 markkinoijaa, viestijää, mainostajaa, alan johtajaa, yrittäjää ja opiskelijaa.
Vastanneista 40 prosenttia kertoo nykyisellä työpaikallaan olleen heikentävää vaikutusta henkiseen tai fyysiseen terveyteensä. 29 prosenttia sanoo työpaikallaan olleen terveytttä parantavaa vaikutusta.
Työhyvinvoinnin kannalta merkittävimmiksi seikoiksi mainittiin organisaation hyvä johtaminen, työn arvostus ja riittävä palaute, mielekkäät ja sopivasti haastavat työtehtävät sekä sopivaksi koettu palkkaus.
52 prosenttia suosittelisi nykyistä työpaikkaansa ja 62 prosenttia markkinointialaa.