Kasvumarkkinointitoimisto Advance B2B:n johtoporras uudistuu, kun yhtiön perustajat Mikko Seppä sekä Paavo Laaksonen jäävät pois toiminnasta. Toimisto tiedottaa, että toimitusjohtajana on aloittanut Sari Venäläinen ja operatiivisena johtajana Hanna Harjula, jotka työskentelivät aiemmin liiketoimintajohtajina.
Seppä ja Laaksonen perustivat SaaS-, subscription- ja teknologiayhtiöiden markkinointiin keskittyneen Advance B2B:n vuonna 2014 ja tekivät yrityksestä kansainvälisen toimijan. Perustajat alkoivat siirtää vastuuta muille viime vuonna, ja nyt kaksikko hyppää lopullisesti sivuun.
Toimitusjohtajaksi astunut Venäläinen aloitti Advance B2B:llä jo vuonna 2016. Hänen alaisuudessaan yritys pyrkii kansainvälistymään entisestään.
– Yleensä meitä suomalaisia parjataan siitä, että emme osaa markkinoida. Siksi tuntuukin erityisen hienolta, että meidät on valittu useamman yhdysvaltalaisen yrityksen markkinointikumppaniksi. Koronan myötä yhä globaalimmaksi muuttuneen markkinan voisi nähdä uhkana suomalaisten yritysten kilpailukyvylle, mutta me olemme jo todistaneet, että täältä käsin voi pärjätä – myös markkinoinnin kentällä, Venäläinen sanoo tiedotteessa.
Tämän hetken asiakaskunnasta löytyy kansainvälisten asiakkaiden lisäksi myös merkittävä joukko suomalaisia asiakkaita, joiden ensisijainen kohdemarkkina on maailmalla.
– Oman kansainvälisen kasvumme lisäksi autamme monia suomalaisia yrityksiä kasvamaan kansainvälisesti markkinoinnin keinoin. Väitämme, että Suomesta kyllä löytyy maailmanluokan markkinointiosaamista. Usein suurempi ongelma on, että markkinointiin ei uskalleta panostaa riittävästi, jolloin tuloksiakaan ei voi syntyä, Venäläinen kertoo.