Amazon teki viime vuonna historiaa käyttämällä mainoksiin ja markkinointiin yhteensä 20,6 miljardia dollaria. Vuodessa kasvua oli 22 prosenttia. Yksikään mainostaja ei ole aiemmin käyttänyt vuodessa vastaavaa rahasummaa.
Amazon laittoi siis jokaisena vuoden tuntina palamaan keskimäärin 2,4 miljoonaa dollaria markkinointiin muun muassa maksettujen hakutulosten, verkkomainonnan, vaikuttajamarkkinoinnin ja televisiomainosten kautta.
Tammikuussa yhtiö ilmoitti karsivansa yli 18 000 työntekijää.
Markkinointipanostuksista huolimatta Amazonin kokonaismyynti kasvoi kuitenkin vain 9 prosenttia, mikä on pienin vuosittainen kasvu sitten yrityksen perustamisen vuonna 1995.
Vaikka myynti siis olikin vielä kasvussa, on Amazonilla kiristetty vyötä, ja menoja yritetään karsia. Tammikuussa yhtiö ilmoitti karsivansa yli 18 000 työntekijää. Kaiken kaikkiaan Amazon työllistää ympäri maailmaa yli puolitoista miljoonaa koko- ja osa-aikaista työntekijää.
Luvuista kertoi AdAge