Amerikkalaisen jalkapalloliigan NFL:n Super Bowl -finaalitapahtuma on yksi maailman merkittävimmistä urheilutapahtumista. Tapahtumalla on hieman samanlainen asema myös mainosmaailmassa, sillä maailman suurimmat brändit laittavat kaiken likoon Super Bowl -mainoksissaan.
Super Bowl tunnetaan etenkin kalliista mainospaikoistaan, ja vain harvoilla brändeillä onkin mahdollisuus olla esillä maailman yhdessä katsotuimmassa urheilutapahtumassa. Parhaimmillaan tapahtuman katsojamäärä nousee yli kahteen sataan miljoonaan.
Nyt nuo sadat miljoonat silmäparit haluaa tavoittaa Apple Music, joka on solminut NFL:n kanssa sopimuksen Super Bowlin yhdestä himoitummasta mainospaikasta, puoliaikashow’n pääsponsorin paikasta. Puoliaikashow on perinteisesti tapahtuman katsotuin osuus, sillä urheilufanien lisäksi show herättää suurta mielenkiintoa myös viihteen ystävissä. Tänä vuonna show sai poikkeuksellisen paljon näkyvyyttä, kun lavalle nousi milleniaalien suosikkiartisteja, muun muassa Snoop Dogg ja Eminem.
Puoliaikashow’n pääsponsorin vaihtuminen on merkittävä uutinen, sillä kyseinen ruutu oli pitkään Pepsin hallussa. Pepsin ja NFL:n sopimusneuvottelut eivät kuitenkaan tuottaneet enää tulosta, ja kymmenvuotinen yhteistyö tuli päätökseensä.
Apple Music peri Pepsin paikan viisivuotisella sopimuksella, jonka kokonaisarvo on 250 miljoonaa dollaria, raportoi AdAge. Näin ollen Apple maksaa paikasta vuosittain 50 miljoonaa dollaria.
Katso tästä, miltä näytti Pepsin tämän vuoden sponsoroima puoliaikashow.