Tietointensiivisen liiketoiminnan ja markkinoinnin toimialayhteisö Asiakkuusmarkkinointiliiton ASML on valinnut hallitukseensa kolme uutta jäsentä. Uusina mukaan tulevat SOK:n Vice President, Loyalty Heini Dahlström, Valitut Palat/CIL Suomen Managing Director Janne Häkkinen ja Telian Head of Customer Value Management Sonja Pihlaja.
Hallituksen puheenjohtajana jatkaa Keskon Director, Loyalty Concept and Communications Toni Jarimo ja varapuheenjohtajana A-lehtien kuluttajamyynnin johtaja Oili Kalm-Parantainen.
– Kuluttaja tekee entistä enemmän päivittäisiä päätöksiä oman datansa jakamisesta. Jotta kuluttaja voi tehdä nämä päätökset, tulee hänellä olla hyvä ymmärrys datan jakamisen kautta saamastaan hyödystä. ASML tulee entisestään edistämään vastuullista, kuluttajalle ja yhteiskunnalle arvoa kasvattavaa datankäyttöä, sanoo Jarimo tiedotteessa.
Hallituksessa jatkavat Ari Aarnihuhta (SVP, CIO Veikkaus), Henrik Grannas (Regional Director Europe North-East and Managing Director Finland, Oriflame Cosmetics), Tea Koivujuuri (Director, Business Lead, Head of Marketing and Communication, OP), Petteri Miettinen (Sales Director of Marketing Solutions, Finland, Dun & Bradstreet Europe), Saara Pietilä (Head of Business, Retail and Services, Posti), Jari Puhakka (Data Protection Officer, Fonecta) ja Niina Ryynänen (SVP and Commercial Director, B2C Sales and Customerships, Sanoma).
ASML:ään kuuluvat Suomen suurimmat asiakkuusmarkkinoijat ja alan palveluntarjoajat. Jäsenyrityksiä on yhteensä lähes 200.