Helsingin pörssissä Nasdaq First North -markkinapaikalla oleva markkinointiteknologia-alan palveluntarjoaja Avidly kasvatti liikevaihtoaan vuonna 2020. Torstaina tilinpäätöksensä julkistaneen yhtiön liikevaihto kasvoi 13 prosenttia ja oli nyt 25 miljoonaa euroa. Oikaistu liiketulos oli 0,3 miljoonaa euroa.
Koronapandemia hidasti yhtiön Markkinointipalvelujen kysyntää, mutta Inbound-toiminta kasvoi edelleen. Yhtiön molempien liiketoimintasegmenttien liiketulos oli voitollinen vuoden toisella puoliskolla. Markkinointipalvelujen koko vuoden liiketulos oli kuitenkin 300 000 euroa miinuksella.
Osakekohtainen tulos oli -0,09 euroa. Yhtiön hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 2020 ei jaeta osinkoa
– Onnistuimme vuoden 2020 toisella puoliskolla kääntämään taloudellisen kehityksemme suunnan. Avidlyn kattava palvelutarjonta, laaja asiakaskunta ja vahva digitaalinen osaaminen osoittautuivat vahvuudeksi koronaviruspandemian seurauksena heikentyneessä markkinatilanteessa, mikä näkyi sekä Markkinointipalvelujen että Inbound-markkinoinnin kannattavassa kasvussa. Avidlyn liikevaihto kasvoi heinä–joulukuussa 16,0 prosenttia 12,0 miljoonaan euroon, ja kauden liiketulos kääntyi voitolliseksi ja oli 0,3 miljoonaa euroa, kommentoi Avidlyn toimitusjohtaja Jesse Maula tiedotteessa.
Yhtiö arvioi, että tänä vuonna liikevaihto kasvaa ja oikaistu liiketulos on voitollinen.
– Vaikka olemme onnistuneet kääntämään taloudellisen kehityksemme suunnan paremmaksi, on meillä vielä paljon tehtävää liiketoiminnan saattamisessa haluamallemme kannattavuustasolle. Martech-alan ennustettu voimakas kasvu tulevaisuudessa tarjoaa meille myös paljon mahdollisuuksia. Pitkän aikavälin strategisia tavoitteitamme ovat kannattava kasvu, ajatusjohtajuus, paras työpaikka ja uskollisimmat asiakkaat, ja vuonna 2021 jatkamme työtä näiden saavuttamiseksi.
Lue myös: MarkkinointiUutiset selvitti: toimistoista puolen liikevaihto on laskenut korona-aikana