Suomalaiset B2B-yritykset investoivat sisältömarkkinointiin kasvavissa määrin, kertoo sisältömarkkinointipalveluja tarjoavan Spoon Finlandin Kantar TNS:llä teettämästä tutkimuksesta. Tutkimuksessa haastateltiin markkinointipäätöksistä vastaavia henkilöitä kahdessa sadassa suuressa ja keskisuuressa B2B-yrityksessä Suomessa.
Tutkimuksen mukaan noin joka kolmannes yrityksistä on investoinut pandemia-aikana aiempaa enemmän sisältömarkkinointiin. Vain seitsemän prosenttia vastaajista kertoi, että heidän yrityksissä on panostettu aiempaa vähemmän sisältömarkkinointiin. 56 prosenttia vastaajista sanoi panostusten pysyneen ennallaan.
Pandemia on ollut sisältömarkkinoinnille lottovoitto, sillä ihmiset pysyvät nyt normaalia enemmän kotonaan ja viettävät runsaasti aikaa internetissä.
– Tutkimustulokset vahvistavat meidän näkemyksemme siitä, kuinka liikkumisen, julkisten tapahtumien ja monien muiden henkilökohtaisten kontaktien rajoittaminen on johtanut siihen, että yritykset ovat kääntyneet yhä enemmän verkkoviestinnän puoleen saadakseen yhteyden niin asiakkaisiin, yhteistyökumppaneihin kuin muihinkin sidosryhmiin, sanoo Spoon Finlandin Agency Director Denise Wall tiedotteessa.
Markkinointipäättäjät uskovat panostusten kasvavan koko ajan, vaikka maailma palaisikin normaaliin. Etenkin videoiden, webinaarien sekä muiden verkkotapahtumien ja tekstiartikkelien uskotaan olevan isoimmassa roolissa jatkossa.
– Me uskomme, että pandemian aiheuttaman viestinnän nopean digitalisoitumisen vaikutukset jatkuvat todennäköisesti myös nykyisten rajoitusten päätyttyä. Tämä on hyvä uutinen sekä sisältöjen tekijöille että niiden kuluttajille.