Martti Servo on Bauhausin näyttävän vaaliteemaisen kampanjan kasvot. Kuva: Bauhaus
Mainonta

Bauhaus kampanjoi Martti Servon kasvoilla vaaliteemaisesti – näyttävä kampanja huipentuu humoristiseen vaalilähetykseen varsinaisena vaali-iltana

27.3.2025 14:20
Mikko Perttunen
Nelonen Median Lasse Nikkari kertoo, että brändiviihde on noussut kansainväliseksi trendiksi.

Bauhaus järjestää kunta- ja aluevaalien alla ja aikana vaaliteemaisen Hintavaalit-markkinointikampanjan, jonka pääroolissa nähdään Martti Servo.

Aitoa vaalikampanjointia mukaileva Hintavaalit on esillä perjantaista 28. maaliskuuta lähtien laajasti muun muassa eri paikkakuntien ulkomainonnassa, digitaalisissa kanavissa ja printtimedioissa. Servon kasvot näkyvät esimerkiksi paikallislehtien sivuilla vaalimainoksen tyylisesti.

Lisäksi Bauhausin oma vaaliteltta pystytetään Helsingin päärautatieaseman kupeeseen Elielinaukiolle 2.–3.4. ja Kansalaistorille 4.–5.4.

"Hintavaalit on täysin ainutlaatuinen, rohkea avaus käsikirjoitettuun brändiviihteeseen."
MAINOS

– Nostamme hattua korkealle ilmaan kaikille aktiivisille kunta- ja aluevaalien ehdokkaille sekä äänestäjille. Olisi aivan upeaa, jos Hintavaalit lisäisi tietoisuutta äänestysajankohdasta ja kasvattaisi kansalaisten kiinnostusta varsinaisia vaaleja kohtaan, Bauhausin Suomen markkinointijohtaja Jussi Salminen sanoo tiedotteessa.

Kampanja huipentuu alue- ja kuntavaali-iltana 13. huhtikuuta Livillä, Jimillä, Ruudussa ja Nelosella nähtävään tv-ohjelmaan, jossa selviää Hintavaalit voittava kuvitteellinen hintapuolue. Ohjelman on tuottanut Nelonen Media yhteistyössä Bauhausin kanssa, ja ohjelmassa käytetään humoristisesti vaalilähetyksistä tuttuja elementtejä.

Ohjelmassa esiintyvät Hintavaalien asiantuntija Servon lisäksi näyttelijät Sanna Stellan, Iikka Fors, Adeliina Arajuuri ja Santtu Karvonen sekä somevaikuttaja Leevi Lehtonen.

– Hintavaalit on täysin ainutlaatuinen, rohkea avaus käsikirjoitettuun brändiviihteeseen. Ohjelma on kokonaan käsikirjoitettu ja esiintyjinä on eturivin näyttelijöitä. Bauhausin brändi on mukana läpi ohjelman, mutta ensisijaisesti teemme tässä vuoden hauskinta ohjelmaa, joka tarjoaa kunta- ja aluevaali-iltaan iloisen ja viihteellisen vaihtoehdon, Nelonen Median formaateista ja brändiviihteestä vastaava päällikkö Lasse Nikkari toteaa.

Nikkarin mukaan brändiviihde on noussut kansainväliseksi trendiksi, kun perinteinen televisioala etsii uudenlaisia tapoja rahoittaa ohjelmasisältöjä. Brändiviihde tarkoittaa mainoksista poikkeavia pidempiä sisältöjä, jotka ottavat mallia tv:n viihdeohjelmista tai voivat olla brändien kanssa toteutettuja kansainvälisiä formaatteja.

– Brändiviihteen pitää olla katsojalle niin kiinnostavaa, että se toimisi myös ilman brändiä. Hintavaalit on hyvä esimerkki siitä, miten pitkälle ajatus voidaan viedä. Luvassa on kokonaan fiktiivinen maailma, jonka voima on komediassa. Luulen, että Bauhausin esimerkki avaa tietä muillekin vastaaville toteutuksille, Nikkari sanoo.

MAINOS