Brändit

Coca-Colan, Mondelezin ja Canvan markkinointijohtajat kertovat, mikä on markkinointijohtajan tärkein taito vuonna 2024: “Asiat, joita teemme tänä päivänä, ovat täysin erilaisia kuin 10 vuotta sitten”

18.6.2024 14:50
Toimitus
Markkinointijohtajan tärkeimmät taidot ovat intellektuelli uteliaisuus, empaattisuus ja sopeutumiskyky, sanoivat menestyneet markkinointijohtajat Cannesissa.

Markkinoijien osaamisvaatimukset nousevat keskusteluun vuosi toisensa jälkeen Cannes Lions -festivaaleilla. The CMO Podcastin juontaja Jim Stengel isännöi Cannesissa paneelikeskustelua, johon osallistuivat Coca-Colan Manolo Arroyo, Mondelezin Mie-Leng Wong sekä Canvan Zach Kitschke. Stengel haastoi panelisteja puhumaan markkinointijohtajan tärkeimmistä taidoista sekä siitä, miten modernia markkinointiosastoa tulisi heidän mielestään johtaa.

Markkinointijohtajan tärkeimmät taidot ovat pehmeitä

Kukaan panelisteista ei maininnut niin sanottuja “kovia taitoja” markkinointijohtajan tärkeimmiksi taidoiksi. Sitä vastoin panelistit mainitsivat tärkeimmiksi ominaisuuksiksi johtamiseen liittyviä asioita.

Coca-Colan Arroyon mukaan markkinointijohtajan tärkein taito on intellektuelli uteliaisuus, jota hän kuvaili yhdistelmäksi avointa luonnetta ja jatkuvaa halua kiinnostua uusista asioista.

Mondelezin Wongin mielestä empaattisuus on markkinointijohtajan taidoista ylitse muiden. Hän kertoi arvostavansa johtamistapaa, jossa johtaja suojelee hullujakin ideoita ja vaalii kuunteluun perustuvaa kulttuuria. Se saa ihmiset uskomaan, että kaikki on mahdollista, Wong sanoi.

Canvan Kitschke puhui sopeutumiskyvyn sekä jatkuvan oppimiskyvyn ja -motivaation tärkeydestä.

– Asiat, joita teemme tänä päivänä, ovat täysin erilaisia kuin 10 vuotta sitten. Kyky sopeutua on tärkeintä.

Markkinointijohtajiksi aikoville panelistit antoivat rohkaisevia vinkkejä. Wong kehoitti keskittymään omiin vahvuuksiin.

– Pidä kiinni vahvuuksistasi ja jatka niiden asioiden tekemistä, joihin suhtaudut intohimoisesti.

MAINOS