Columbia Road
Digitaalisuus

Columbia Roadin rakentama digitaalinen liiketoiminta-alusta pyrkii vauhdittamaan Telian ja CapManin yhteisyrityksen jättihanketta

3.3.2021 15:00
Toni Rajamäki
Valokuitunen Oy rakentaa huippunopeita valokuituyhteyksiä.

Telia Companyn ja CapManin tuore yhteisyritys Valokuitunen Oy rakentaa tulevina vuosina huippunopeita valokuituyhteyksiä digikonsulttitalo Columbia Roadin avulla.

Helsinkiläisyritys Columbia Road rakensi Valokuituselle kokonaisvaltaisen digitaalisen markkinointi- ja myyntialustan puolessa vuodessa. Projektissa luotiin Valokuituselle verkkosivut ja verkkokauppa sekä markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun järjestelmät.

– Columbia Road rakensi Valokuituselle skaalautuvan digitaalisen liiketoiminta-alustan. Alusta saakka oli selvää, että Columbia Roadin tekijöillä on kirkas näkemys siitä, miten saadaan myyntituloksia aikaan, sanoo Valokuitusen ICT Manager Katariina Aaltonen Columbia Roadin tiedotteessa.

Valokuitunen keskittyy rakentamaan huippunopeita valokuituyhteyksiä tiheästi asuttujen taajamien pientaloalueille. Yrityksen verkossa on tähän mennessä yli 20 000 kotitaloutta. Valokuitunen suunnittelee tuovansa rajattoman nettiyhteyden 200 000 kotitaloudelle investoimalla hankkeeseen 200–300 miljoonaa euroa tulevien vuosien aikana.

Columbia Roadin luoman järjestelmän perustana on Salesforce Customer 360 -alusta.

– Aina silloin tällöin urallaan pääsee erikoislaatuisiin projekteihin mukaan. Valokuitusen kanssa saimme rakentaa uudelle yritykselle verkko- ja asiakasportaalit, myynnin, markkinoinnin, asiakaspalvelun ja datan prosessit – eli siis oikeastaan koko uuden yrityksen liiketoiminta-arkkitehtuurin. Tämä on myös hieno esimerkki siitä, miten Salesforcen kaltaiset alustat mahdollistavat todella nopean liiketoiminnan kehittämisen, kertoo Columbia Roadin Managing Consultant Pirkka Kaijanen (kuvassa).

MAINOS
MAINOS