Toimistoryhmittymä Dentsu Internatiol kertoi maanantaina Cannes Lions -festivaaleilla, että globaali holdingyhtiö keskittää kaikki luovat toimistonsa samaan yksikköön, jonka nimi on Dentsu Creative.
Yksikköön kuuluu yli 160 toimistoa. Suomessa yhtiöllä on ollut viime joulukuusta lähtien erillinen luova yksikkö, joka nimettiin heti alkuvaiheessa Dentsu Creativeksi.
– Tällä vastataan asiakkaidemme tarpeeseen, ja tällä keinolla pystymme luomaan heille parhaan mahdollisen tuotteen, Dentsun Global Chief Creative Officer Fred Levron sanoi julkistuksen yhteydessä.
Dentsu Internationalin toimitusjohtaja Wendy Clark kertoo, että uudistuksen taustalla on laaja tutkimustyö, joka kertoi tarpeesta.
– Järjestimme kyselyn 500 markkinointijohtalle, ja heistä 75 prosenttia kertoi toimistojen olevan siiloutuneita. Jos heidän mielipiteensä ei vakuuta, niin olemme hankkineet tietoa myös toimialan analyytikoilta. Yksikään toimija ei ole tehnyt aiemmin vastaavaa. Olemme nyt täysin integroitunut yhtiö, Clark totesi.